Sprzedaż wydawanego przez właściciela „Rz" tygodnika „Uważam Rze", który ukazuje się od lutego tego roku, wynosiła w czerwcu 131,7 tys. egz., podczas gdy wynik „Polityki" sięgnął 130,4 tys. egz. (spadek rok do roku o 5,8 proc.), „Newsweek Polska" sprzedawał średnio 112,1 tys. egz. (wzrost o 9 proc.), a „Wprost" 116,6 tys. egz. (wzrost o 27,6 proc.) – podał Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, pokazując tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Z danych działu sprzedaży wydawnictwa Presspublica, do którego należy „Uważam Rze", wynika, iż w lipcu sprzedaż była jeszcze wyższa niż w czerwcu. – To tylko potwierdza moją tezę sprzed kilku miesięcy, że na rynku istniała nisza po „Wprost", który pod nowym właścicielem zmienił oblicze i pozostali do zagospodarowania czytelnicy o umiarkowanie prawicowych i prawicowych poglądach – mówi Tomasz Tęcza, media manager z domu mediowego SPC House of Media. Jego zdaniem na rosnące wyniki „Uważam Rze" może mieć też wpływ wysoka cytowalność, przez co tytuł się upowszechnił i dał poznać większej liczbie ludzi (w maju tygodnik po raz pierwszy pojawił się w badaniach cytowalności Instytutu Monitorowania Mediów i od razu uplasował się w pierwszej trójce najczęściej cytowanych tygodników opinii, prześcigając „Politykę"). Już po pierwszych dobrych wynikach Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group, podkreślał, że istotnym elementem polityki redakcyjnej „Uważam Rze" jest utrzymywanie stosunkowo niskiej, niższej od konkurentów, ceny. Tygodnik stawia też na Internet. Niebawem w AppStore będzie można kupić aplikację „Uważam Rze" do czytania na iPadzie.

Dzięki wysokiemu wzrostowi sprzedaży „Wprost" i „Gazety Polskiej" łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych (bez „Uważam Rze", którego wyników nie można porównywać do ub. roku) zwiększyła się w czerwcu rok do roku o 1,6 proc., do 1 mln egz.

Mimo wysokiej sprzedaży w ubiegłym roku związanej z tragedią w Smoleńsku i dużym zainteresowaniem czytelników publikacjami na jej temat także w całym I półroczu 2011 łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii wzrosła rok do roku o 4,7 proc., do 1 mln egz. Podwoiła się sprzedaż „Gazety Polskiej" (z 37,1 tys. do 74 tys. egz.), mocno wzrósł też wynik „Wprost" – o 31 proc., do 113,9 tys. egz. Największe spadki odnotowały „Przekrój" (o 11,8 proc., do 40,9 tys. egz.) oraz „Forum" (o 8,7 proc., do 16,7 tys. egz.).