Operatorzy zyskali na relacjach z walki

Pojedynek Witalija Kliczki i Tomasza Adamka napędził płatnym telewizjom klientów, którzy bez wahania dopłacili za dostęp do relacji

Publikacja: 13.09.2011 04:44

Cyfrowy Polsat nie podaje, ile osób wykupiło możliwość obejrzenia bokserskiej walki Kliczko-Adamek.

Cyfrowy Polsat nie podaje, ile osób wykupiło możliwość obejrzenia bokserskiej walki Kliczko-Adamek. Według informacji „Rz” mogło to zrobić nawet 200 tys. osób

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Pokazywana przez platformy satelitarne i sieci kablowe walka między Ukraińcem Witalijem Kliczką i Polakiem Tomaszem Adamkiem była po raz pierwszy na polskim rynku udostępniana w systemie pay-per-view (PPV). Nie można jej było obejrzeć na żadnym polskim kanale telewizyjnym, jednak klienci płatnej telewizji mogli wykupić dostęp do transmisji na specjalnie wydzielonych do tego w tym czasie kanałach. W Cyfrowym Polsacie kosztowało to 40 zł, w Cyfrze+ 39,9 zł.

Wbrew obawom operatorów Polacy błyskawicznie przyswoili sobie ten nowy na naszym rynku model oglądania relacji sportowych. – Zainteresowanie walką było bardzo duże. Zamówienia przyjmowaliśmy do ostatnich chwil przed pojedynkiem, mimo że w regulaminie gwarantowaliśmy dostarczenie usługi dla zamówień złożonych do godz. 20

– mówi Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, który na koniec I półrocza miał 3,47 mln klientów. Zadowolona z efektów nadawania relacji jest też konkurencyjna Cyfra+ (1,55 mln klientów), która pokazywała ją sama, ale też zapewniła transmisję sygnału pay-per-view sieciom kablowym UPC, Vectra, Multimedia, Toya, Inea, Asta Net i Promax oraz sieci kin Multikino i kinu Kijów.

– Zainteresowanie wydarzeniem wśród abonentów Cyfry+ było bardzo duże. W zeszłym tygodniu w naszym call center uruchomiliśmy dodatkowe linie telefoniczne, mieliśmy też wzmocniony zespół konsultantów. Dokładnych danych sprzedażowych nie możemy ujawnić ze względu na tajemnicę handlową, możemy jednak powiedzieć, że wyniki przerosły nasze oczekiwania i było to kilkadziesiąt tysięcy subskrypcji w zaledwie kilka dni – mówi Agatha Słaby, dyrektor. ds. komunikacji spółki Canal+ Cyfrowy.

10 mln widzów oglądało walkę w kluczowych momentach w Niemczech, w telewizji RTL

Cyfrowy Polsat nie podaje, ile osób wykupiło dostęp do usługi. Rynkowe pogłoski mówią nawet o 200 tys. klientów. Zdaniem Andrzeja Placzyńskiego, szefa polskiego oddziału firmy SportFive, która pośredniczy w handlu prawami do relacji sportowych, to realny wynik. – To była walka, która przyciągała widzów. W Polsce do tej pory nikt się nadawaniem relacji sportowych w ten sposób nie zajmował, a w USA ten system funkcjonuje z powodzeniem przy nadawaniu walk bokserskich, bo daje operatorom możliwość nawet potrojenia przychodów – mówi. Do tego nie wiąże się to po stronie nadającego z tak dużymi kosztami, jakich wymagałoby wyprodukowanie wydarzenia. Zdaniem Placzyńskiego operatorzy będą ponownie nadawać wybrane sportowe relacje w taki sposób. – Nie wykluczamy zaproponowania w przyszłości innych wydarzeń sportowych o odpowiedniej randze w ramach usługi PPV – przyznaje Olga Zomer.

Z informacji „Rz" wynika, że zastosowanie nowatorskiego na polskim rynku sposobu nadawania wyniknęło z prozaicznych powodów – za nadawanie relacji na wyłączność na otwartej antenie właściciele praw do ich nadawania (K2 Promotions reprezentujące Kliczkę i firma Main Events po stronie Adamka) zażądali wygórowanych dla polskich nadawców stawek.

W związku z nietypowym sposobem nadawania polskie instytuty badawcze nie mierzyły oglądalności walki. W Niemczech, gdzie relację nadawał w tradycyjny sposób RTL, średnio oglądało ją 9,51 mln widzów – to prawie połowa (45,1 proc.) wszystkich osób, które zasiadały w tym czasie przed telewizorami. Niekodowana relacja w RTL możliwa była do obejrzenia i w Polsce. Na internetowych forach fani nawoływali się do bojkotowania płatnych ofert operatorów i obawiali się, że mogą oni na czas nadawania płatnych relacji zakłócać niekodowany sygnał RTL, jeśli mają go w ofercie.

Pokazywana przez platformy satelitarne i sieci kablowe walka między Ukraińcem Witalijem Kliczką i Polakiem Tomaszem Adamkiem była po raz pierwszy na polskim rynku udostępniana w systemie pay-per-view (PPV). Nie można jej było obejrzeć na żadnym polskim kanale telewizyjnym, jednak klienci płatnej telewizji mogli wykupić dostęp do transmisji na specjalnie wydzielonych do tego w tym czasie kanałach. W Cyfrowym Polsacie kosztowało to 40 zł, w Cyfrze+ 39,9 zł.

Wbrew obawom operatorów Polacy błyskawicznie przyswoili sobie ten nowy na naszym rynku model oglądania relacji sportowych. – Zainteresowanie walką było bardzo duże. Zamówienia przyjmowaliśmy do ostatnich chwil przed pojedynkiem, mimo że w regulaminie gwarantowaliśmy dostarczenie usługi dla zamówień złożonych do godz. 20

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie