Strona społecznościowa, czyli tzw. fanpage na Facebooku (FB), to dziś standard. Mało która firma ma odwagę lekceważyć to narzędzie, zwłaszcza jeśli związana jest z branżą technologiczną.
Spośród 750 milionów użytkowników FB blisko 6,5 mln pochodzi z Polski. Jak podaje badanie IMAS International, dwie trzecie z nich przyznało się do bycia fanem przynajmniej jednego oficjalnego profilu marki lub produktu, a więc kliknięcia przycisku „Lubię to!". Oznacza to zgodę na otrzymywanie w ramach FB informacji od takiej „lubianej" firmy – zazwyczaj krótkich, często żartobliwych, a niekiedy oferujących atrakcyjne promocje. Z tych ostatnich pragnie skorzystać niemal połowa polskiej społeczności facebookowej – pokazują badania.
- W ankiecie, którą przeprowadziliśmy rok po uruchomieniu naszego profilu na Facebooku, ponad 80 proc. osób zadeklarowało, że od kiedy zostało fanami marki, czuje się lepiej poinformowanym o ofercie Orange i chętniej poleciłoby znajomym korzystanie z usług Orange. To bardzo wymierne korzyści – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP. Fanpage „Orange" ma obecnie 337 tys. fanów, a profil samej TP (działający pod nazwą „Serce i Rozum") – aż 492 tys., co plasuje go na piątym miejscu w rankingu komercyjnych stron na polskojęzycznym Facebooku i najwyżej spośród firm telekomunikacyjnych.
Nic zatem dziwnego, że trzy czwarte przedsiębiorców planuje w tym roku zwiększyć wydatki na promocję na Facebooku – donosi raport „Jak promować firmę na Facebooku", opracowany przez Webhosting.pl i Home.pl. W 2010 roku globalne wydatki na social media wyniosły 1,7 mln dol., z czego 53 proc. przypadło właśnie na Facebooka.
- Komunikację w mediach społecznościowych traktujemy jako inwestycję, której celem jest m.in. skrócenie dystansu pomiędzy internautami a marką Samsung i wsparcie dla naszych działań marketingowych – mówi Paweł Ostrowski z działu Online Marketing Samsung Electronics Polska. Dodaje, że fanpage „Telefony Samsung" pomaga firmie najlepiej poznać klientów i ich preferencje zakupowe.