Reklama
Rozwiń

Rosną wplywy płatnych telewizji

W tym roku wpływy stacji z opłat wyniosą globalnie 192-236 mld dolarów mimo rosnącej konkurencji Internetu

Publikacja: 05.01.2012 03:55

Rosną wplywy płatnych telewizji

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Po­twier­dza się teo­ria gło­szo­na przez ope­ra­to­rów płat­nej te­le­wi­zji: na­wet glo­bal­ny kry­zys nie jest w sta­nie od­cią­gnąć lu­dzi sprzed ma­łe­go ekra­nu.

Glo­bal­nie naj­więk­szą gru­pę wpły­wów z płat­nej te­le­wi­zji (48,6 proc.), czy­li 114,7 mld dol., wy­ge­ne­ru­ją te­le­wi­zje ka­blo­we. – Ka­blów­ki wciąż do­mi­nu­ją na glo­bal­nym ryn­ku płat­nej te­le­wi­zji, choć ich udział w ryn­ku w 2012 ro­ku naj­praw­do­po­dob­niej lek­ko się już skur­czy – prze­wi­du­je Ja­son Blac­kwell, dy­rek­tor w in­sty­tu­cie ABI Re­se­arch, któ­ry pod­su­mo­wał ry­nek płat­nej te­le­wi­zji.

W Pol­sce ka­blów­ki za­go­spo­da­ro­wa­ły mniej­szą część ryn­ku niż plat­for­my cy­fro­we. Licz­ba klien­tów tych pierw­szych wy­no­si w Pol­sce łącz­nie 4 – 4,5 mln, pod­czas gdy plat­for­my ma­ją ra­zem ok. 6 mln klien­tów. Jak za­zna­cza Khin San­di Lynn, ana­li­tyk z ABI Re­se­arch, w USA ka­blów­ki bę­dą tra­cić klien­tów, bo ry­nek jest tam już na­sy­co­ny ich usłu­ga­mi.

Pro­ble­mem ope­ra­to­rów nie jest jed­nak już tyl­ko ry­wa­li­za­cja o udzia­ły w ryn­ku mię­dzy so­bą. Ro­sną­cy do­stęp do In­ter­ne­tu, w tym te­go sze­ro­ko­pa­smo­we­go, po­wo­du­je, że wyrasta im nowa kon­ku­ren­cja.

We­dług pro­gnoz ABI Re­se­arch wpły­wy z ser­wi­sów OTT (over­-the­-top), czy­li usług wi­deo dostępnych przez In­ter­net, na świe­cie się­gną w 2016 r. 20 mld dol. Wi­dzów wi­deo w sie­ci bę­dzie już wte­dy 1,3 mld.

Reklama
Reklama

– Ope­ra­to­rzy płat­nej te­le­wi­zji szu­ka­ją no­wych spo­so­bów na zwięk­sza­nie licz­by swo­ich klien­tów. Usłu­gi wiel­ko­ekra­no­we umoż­li­wia­ją­ce oglą­da­nie ofe­ro­wa­nych przez nich tre­ści za po­śred­nic­twem sie­ci na ta­kich urzą­dze­niach jak iPa­dy czy iPho­ne'y to jed­na z naj­now­szych opcji – po­da­je ABI Re­se­arch. Ma to zwięk­szać śred­ni przy­chód na abo­nen­ta oraz lo­jal­ność klien­tów i po­wstrzy­my­wać ich od wy­bie­ra­nia ana­lo­gicz­nych usług ofe­ro­wa­nych przez ope­ra­to­rów OTT.

Po­twier­dza się teo­ria gło­szo­na przez ope­ra­to­rów płat­nej te­le­wi­zji: na­wet glo­bal­ny kry­zys nie jest w sta­nie od­cią­gnąć lu­dzi sprzed ma­łe­go ekra­nu.

Glo­bal­nie naj­więk­szą gru­pę wpły­wów z płat­nej te­le­wi­zji (48,6 proc.), czy­li 114,7 mld dol., wy­ge­ne­ru­ją te­le­wi­zje ka­blo­we. – Ka­blów­ki wciąż do­mi­nu­ją na glo­bal­nym ryn­ku płat­nej te­le­wi­zji, choć ich udział w ryn­ku w 2012 ro­ku naj­praw­do­po­dob­niej lek­ko się już skur­czy – prze­wi­du­je Ja­son Blac­kwell, dy­rek­tor w in­sty­tu­cie ABI Re­se­arch, któ­ry pod­su­mo­wał ry­nek płat­nej te­le­wi­zji.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama