Rosną wplywy płatnych telewizji

W tym roku wpływy stacji z opłat wyniosą globalnie 192-236 mld dolarów mimo rosnącej konkurencji Internetu

Publikacja: 05.01.2012 03:55

Rosną wplywy płatnych telewizji

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Po­twier­dza się teo­ria gło­szo­na przez ope­ra­to­rów płat­nej te­le­wi­zji: na­wet glo­bal­ny kry­zys nie jest w sta­nie od­cią­gnąć lu­dzi sprzed ma­łe­go ekra­nu.

Glo­bal­nie naj­więk­szą gru­pę wpły­wów z płat­nej te­le­wi­zji (48,6 proc.), czy­li 114,7 mld dol., wy­ge­ne­ru­ją te­le­wi­zje ka­blo­we. – Ka­blów­ki wciąż do­mi­nu­ją na glo­bal­nym ryn­ku płat­nej te­le­wi­zji, choć ich udział w ryn­ku w 2012 ro­ku naj­praw­do­po­dob­niej lek­ko się już skur­czy – prze­wi­du­je Ja­son Blac­kwell, dy­rek­tor w in­sty­tu­cie ABI Re­se­arch, któ­ry pod­su­mo­wał ry­nek płat­nej te­le­wi­zji.

W Pol­sce ka­blów­ki za­go­spo­da­ro­wa­ły mniej­szą część ryn­ku niż plat­for­my cy­fro­we. Licz­ba klien­tów tych pierw­szych wy­no­si w Pol­sce łącz­nie 4 – 4,5 mln, pod­czas gdy plat­for­my ma­ją ra­zem ok. 6 mln klien­tów. Jak za­zna­cza Khin San­di Lynn, ana­li­tyk z ABI Re­se­arch, w USA ka­blów­ki bę­dą tra­cić klien­tów, bo ry­nek jest tam już na­sy­co­ny ich usłu­ga­mi.

Pro­ble­mem ope­ra­to­rów nie jest jed­nak już tyl­ko ry­wa­li­za­cja o udzia­ły w ryn­ku mię­dzy so­bą. Ro­sną­cy do­stęp do In­ter­ne­tu, w tym te­go sze­ro­ko­pa­smo­we­go, po­wo­du­je, że wyrasta im nowa kon­ku­ren­cja.

We­dług pro­gnoz ABI Re­se­arch wpły­wy z ser­wi­sów OTT (over­-the­-top), czy­li usług wi­deo dostępnych przez In­ter­net, na świe­cie się­gną w 2016 r. 20 mld dol. Wi­dzów wi­deo w sie­ci bę­dzie już wte­dy 1,3 mld.

– Ope­ra­to­rzy płat­nej te­le­wi­zji szu­ka­ją no­wych spo­so­bów na zwięk­sza­nie licz­by swo­ich klien­tów. Usłu­gi wiel­ko­ekra­no­we umoż­li­wia­ją­ce oglą­da­nie ofe­ro­wa­nych przez nich tre­ści za po­śred­nic­twem sie­ci na ta­kich urzą­dze­niach jak iPa­dy czy iPho­ne'y to jed­na z naj­now­szych opcji – po­da­je ABI Re­se­arch. Ma to zwięk­szać śred­ni przy­chód na abo­nen­ta oraz lo­jal­ność klien­tów i po­wstrzy­my­wać ich od wy­bie­ra­nia ana­lo­gicz­nych usług ofe­ro­wa­nych przez ope­ra­to­rów OTT.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie