80 mln gospodarstw będzie korzystać przy tym ze specjalnych aplikacji dostarczanych przez właścicieli serwisów wideo w sieci. To stworzy zupełnie nowy rynek usług telewizyjnych. Zdaniem ekspertów z InStat, kolejnym krokiem będzie oferowanie przez takie urządzenia (smart TV, czyli telewizory z dostępem do sieci oraz dekodery) wymieszane treści z tradycyjnej telewizji i sieci. – Programy telewizyjne zadomowiły się w sieci, a Internet zaczął być popularny wśród użytkowników urządzeń przenośnych. Teraz inżynierowie pracują nad technologiami, które pozwolą zintegrować wszystkie te usługi tak by materiały z Internetu wróciły do telewizorów – piszą eksperci z In-Stat.

Liderem serwisów internetowych wideo, które działają na dużą skalę, jest rynek amerykański, gdzie działają Netflix (ponad 20 mln subskrybentów, którzy w sieci oglądają materiały niegdyś przypisane wyłącznie do telewizji i kin) oraz jego konkurencja - Hulu. Do 2016 roku podobne firmy zyskają jednak zdaniem ekspertów bardzo silną pozycję także w Europie: w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. – Kolejnym krokiem będzie umożliwienie widzom oglądania na tradycyjnym telewizorze lub telewizorze z dekoderem umożliwiającym z dostęp do treści z sieci wszystkich materiałów telewizyjnych: tych oferowanych przez telewizje i Internet – przewiduje Gerry Kaufhold, dyrektor ds. badań w In-Stat.