­Za czte­ry la­ta ry­nek usług wi­deo na żą­da­nie bę­dzie zdo­mi­no­wa­ny przez ta­ką for­mę je­go od­bie­ra­nia, a wpły­wy z tak oglą­da­nych ma­te­ria­łów z sie­ci bę­dą sta­no­wić 17 proc. wszyst­kich przy­cho­dów z ser­wi­sów wi­deo w In­ter­ne­cie. Gros przy­cho­dów z ser­wi­sów wi­deo w sie­ci oglą­da­nych na te­le­wi­zo­rach ge­ne­ro­wać bę­dą wte­dy na­dal wi­dzo­wie w Sta­nach Zjed­no­czo­nych (54 proc.), gdzie kró­lu­je ma­ją­cy dzi­siaj 23 mln abo­nen­tów ser­wis Net­flix. Eu­ro­pa przy­nie­sie bran­ży 17 proc. wpły­wów – sza­cu­je Ida­te. War­tość glo­bal­ne­go ryn­ku ta­kich usług w 2016 ro­ku ma się­gnąć 2,4 mld dol.

– Na­szym zda­niem roz­wój ofer­ty ser­wi­sów OTT (over­-the­-top, czy­li ser­wi­sów z wi­deo w In­ter­ne­cie – red.), zwłasz­cza w ob­sza­rze współ­pra­cy z te­le­wi­zo­ra­mi umoż­li­wia­ją­cy­mi oglą­da­nie ich ofer­ty, bę­dzie miał wpływ na tra­dy­cyj­ny ry­nek te­le­wi­zyj­ny – uwa­ża­ją eks­per­ci z Ida­te.

1,3 miliarda osób bę­dzie ko­rzy­stać na świe­cie z ser­wi­sów wi­deo w sie­ci w 2016 r. wg ABI Re­se­arch

We­dług nich w USA osła­bi to ry­nek płat­nej te­le­wi­zji, któ­ra zo­sta­nie zmu­szo­na do opusz­cza­nia cen swo­ich usług (część ofer­ty ser­wi­sów in­ter­ne­to­wych jest dar­mo­wa – red.). Ina­czej ma wy­glą­dać sy­tu­acja w Eu­ro­pie, gdzie po­ten­cjał roz­wo­ju ryn­ku płat­nej te­le­wi­zji wciąż się jesz­cze we­dług eks­per­tów nie wy­czer­pał. Na in­nych ryn­kach (oprócz Ja­po­nii) roz­wój ser­wi­sów wi­deo w sie­ci do 2016 ro­ku nie wpły­nie zna­czą­co na sy­tu­ację tra­dy­cyj­nej te­le­wi­zji.

Opty­mi­stycz­ne pro­gno­zy dla in­ter­ne­to­wych ser­wi­sów z fil­ma­mi i pro­gra­ma­mi po­dał też nie­daw­no In­-Stat. We­dług nich glo­bal­nie w 2016 r. już 100 mln go­spo­darstw do­mo­wych bę­dzie oglą­dać na te­le­wi­zo­rach ma­te­ria­ły z tra­dy­cyj­nych te­le­wi­zji i wi­deo z sie­ci. We­dług ABI Re­se­arch na wszyst­kich moż­li­wych urzą­dze­niach w 2016 r. te­go ro­dza­ju ma­te­ria­ły bę­dzie oglą­dać już 1,3 mld lu­dzi.