Z informacji „Rz" wynika, że znany na całym świecie luksusowy magazyn dla kobiet może ruszyć w polskiej wersji językowej jeszcze w tym roku. – Cały czas pracujemy nad tym tytułem, przymierzamy się do startu najwcześniej jesienią tego roku, ale wiele zależy od rynku reklamy – przyznaje Tomasz Zięba, prezes wydawnictw Hearst-Marquard Publishing (wydawca „Cosmopolitan", „Shape" i „Joy") oraz Marquard Media Polska (m.in. „Playboy", „CKM" i „Voyage"). Pismo ma już swój zespół.
Marquard przyznawał już „Rz", że pracuje nad tym tytułem, w połowie 2008 roku. Nie podawał jednak planowanej daty startu, a potem na świecie rozszalał się kryzys ekonomiczny i wydawcy raczej zaciskali pasa, niż inwestowali w nowe tytuły. – Pytanie, czy w Polsce rynek reklamy urósł już na tyle, by móc startować tu z takim tytułem. Przeglądanie już dostępnych edycji „Harper's Bazaar" to podróż przez największe domy mody. Jeśli reklamują się tam torebki, to np. Luis Vuitton, jeśli zegarki – to Cartier. Pytanie więc, czy w Polsce jest już rynek na tego rodzaju produkty. Moim zdaniem jeszcze nie, ale może warto to sprawdzić – mówi „Rz" Zbigniew Napierała, dyrektor zarządzający Grupy Edipresse na Europę Wschodnią (w Polsce Edipresse wydaje m.in. „Vivę!" i „Party").
Zdaniem Tomasza Tęczy, media managera z domu mediowego SPC House of Media, mimo wciąż kryzysowej sytuacji na rynku sektor dóbr luksusowych w Polsce dobrze się rozwija. – Tytuły w rodzaju „Harper's Bazaar" to dobre miejsce do ich reklamowania, a na polskim rynku brakuje międzynarodowych tytułów luksusowych z pierwszej ligi. Dlatego wydaje mi się, że pomysł ze startem tego pisma nie jest karkołomny – mówi. Przyznaje jednak, że hamulcem w rozwoju segmentu znanych z innych rynków pism z najwyższej półki może być dziś jeszcze np. stosunkowo mała liczba sklepów z luksusowymi produktami.
Miesięcznik „Harper's Bazaar", do którego prawa licencyjne ma amerykański koncern Hearst Corporation, ukazuje się dziś w 43 krajach świata. W Stanach Zjednoczonych miesięcznik wystartował w 1867 roku i był pierwszym amerykańskim magazynem o modzie. Do dziś poświęcony jest głównie modzie i stylowi.
Polski rynek od lat cierpi na brak kobiecych tytułów z najwyższej półki. Wciąż nie ukazuje się tu chociażby kultowy