Marquard pracuje nad polskim “Harper’s Bazaar”

Do wydawania luksusowego miesięcznika przymierza się Marquard. Start jest możliwy w tym roku

Publikacja: 24.04.2012 03:34

Marquard pracuje nad polskim “Harper’s Bazaar”

Foto: Flickr

Z informacji „Rz" wynika, że znany na całym świecie luksusowy magazyn dla kobiet może ruszyć w polskiej wersji językowej jeszcze w tym roku. – Cały czas pracujemy nad tym tytułem, przymierzamy się do startu najwcześniej jesienią tego roku, ale wiele zależy od rynku reklamy – przyznaje Tomasz Zięba, prezes wydawnictw Hearst-Marquard Publishing (wydawca „Cosmopolitan", „Shape" i „Joy") oraz Marquard Media Polska (m.in. „Playboy", „CKM" i „Voyage"). Pismo ma już swój zespół.

Marquard przyznawał już „Rz", że pracuje nad tym tytułem, w połowie 2008 roku. Nie podawał jednak planowanej daty startu, a potem na świecie rozszalał się kryzys ekonomiczny i wydawcy raczej zaciskali pasa, niż inwestowali w nowe tytuły. – Pytanie, czy w Polsce rynek reklamy urósł już na tyle, by móc startować tu z takim tytułem. Przeglądanie już dostępnych edycji „Harper's Bazaar" to podróż przez największe domy mody. Jeśli reklamują się tam torebki, to np. Luis Vuitton, jeśli zegarki – to Cartier. Pytanie więc, czy w Polsce jest już rynek na tego rodzaju produkty. Moim zdaniem jeszcze nie, ale może warto to sprawdzić – mówi „Rz" Zbigniew Napierała, dyrektor zarządzający Grupy Edipresse na Europę Wschodnią (w Polsce Edipresse wydaje m.in. „Vivę!" i „Party").

Zdaniem Tomasza Tęczy, media managera z domu mediowego SPC House of Media, mimo wciąż kryzysowej sytuacji na rynku sektor dóbr luksusowych w Polsce dobrze się rozwija. – Tytuły w rodzaju „Harper's Bazaar" to dobre miejsce do ich reklamowania, a na polskim rynku brakuje międzynarodowych tytułów luksusowych z pierwszej ligi. Dlatego wydaje mi się, że pomysł ze startem tego pisma nie jest karkołomny – mówi. Przyznaje jednak, że hamulcem w rozwoju segmentu znanych z innych rynków pism z najwyższej półki może być dziś jeszcze np. stosunkowo mała liczba sklepów z luksusowymi produktami.

Miesięcznik „Harper's Bazaar", do którego prawa licencyjne ma amerykański koncern Hearst Corporation, ukazuje się dziś w 43 krajach świata. W Stanach Zjednoczonych miesięcznik wystartował w 1867 roku i był pierwszym amerykańskim magazynem o modzie. Do dziś poświęcony jest głównie modzie i stylowi.

Polski rynek od lat cierpi na brak kobiecych tytułów z najwyższej półki. Wciąż nie ukazuje się tu chociażby kultowy

„Vogue". Nasz niewielki rynek pism luksusowych to w większości pisma, które zostały stworzone w Polsce. Zaliczają się do nich np. miesięczniki wydawane przez Wydawnictwo Bauer – „Twój Styl" i „Pani" – oraz „Zwierciadło" (Wydawnictwo „Zwierciadło"), a także miesięcznik „Elle" (wydawany w Polsce przez wydawnictwo Burda Media Polska również na licencji Hearst Corporation).

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Z informacji „Rz" wynika, że znany na całym świecie luksusowy magazyn dla kobiet może ruszyć w polskiej wersji językowej jeszcze w tym roku. – Cały czas pracujemy nad tym tytułem, przymierzamy się do startu najwcześniej jesienią tego roku, ale wiele zależy od rynku reklamy – przyznaje Tomasz Zięba, prezes wydawnictw Hearst-Marquard Publishing (wydawca „Cosmopolitan", „Shape" i „Joy") oraz Marquard Media Polska (m.in. „Playboy", „CKM" i „Voyage"). Pismo ma już swój zespół.

Pozostało 83% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie