Marquard pracuje nad polskim “Harper’s Bazaar”

Do wydawania luksusowego miesięcznika przymierza się Marquard. Start jest możliwy w tym roku

Publikacja: 24.04.2012 03:34

Marquard pracuje nad polskim “Harper’s Bazaar”

Foto: Flickr

Z informacji „Rz" wynika, że znany na całym świecie luksusowy magazyn dla kobiet może ruszyć w polskiej wersji językowej jeszcze w tym roku. – Cały czas pracujemy nad tym tytułem, przymierzamy się do startu najwcześniej jesienią tego roku, ale wiele zależy od rynku reklamy – przyznaje Tomasz Zięba, prezes wydawnictw Hearst-Marquard Publishing (wydawca „Cosmopolitan", „Shape" i „Joy") oraz Marquard Media Polska (m.in. „Playboy", „CKM" i „Voyage"). Pismo ma już swój zespół.

Marquard przyznawał już „Rz", że pracuje nad tym tytułem, w połowie 2008 roku. Nie podawał jednak planowanej daty startu, a potem na świecie rozszalał się kryzys ekonomiczny i wydawcy raczej zaciskali pasa, niż inwestowali w nowe tytuły. – Pytanie, czy w Polsce rynek reklamy urósł już na tyle, by móc startować tu z takim tytułem. Przeglądanie już dostępnych edycji „Harper's Bazaar" to podróż przez największe domy mody. Jeśli reklamują się tam torebki, to np. Luis Vuitton, jeśli zegarki – to Cartier. Pytanie więc, czy w Polsce jest już rynek na tego rodzaju produkty. Moim zdaniem jeszcze nie, ale może warto to sprawdzić – mówi „Rz" Zbigniew Napierała, dyrektor zarządzający Grupy Edipresse na Europę Wschodnią (w Polsce Edipresse wydaje m.in. „Vivę!" i „Party").

Zdaniem Tomasza Tęczy, media managera z domu mediowego SPC House of Media, mimo wciąż kryzysowej sytuacji na rynku sektor dóbr luksusowych w Polsce dobrze się rozwija. – Tytuły w rodzaju „Harper's Bazaar" to dobre miejsce do ich reklamowania, a na polskim rynku brakuje międzynarodowych tytułów luksusowych z pierwszej ligi. Dlatego wydaje mi się, że pomysł ze startem tego pisma nie jest karkołomny – mówi. Przyznaje jednak, że hamulcem w rozwoju segmentu znanych z innych rynków pism z najwyższej półki może być dziś jeszcze np. stosunkowo mała liczba sklepów z luksusowymi produktami.

Miesięcznik „Harper's Bazaar", do którego prawa licencyjne ma amerykański koncern Hearst Corporation, ukazuje się dziś w 43 krajach świata. W Stanach Zjednoczonych miesięcznik wystartował w 1867 roku i był pierwszym amerykańskim magazynem o modzie. Do dziś poświęcony jest głównie modzie i stylowi.

Polski rynek od lat cierpi na brak kobiecych tytułów z najwyższej półki. Wciąż nie ukazuje się tu chociażby kultowy

Reklama
Reklama

„Vogue". Nasz niewielki rynek pism luksusowych to w większości pisma, które zostały stworzone w Polsce. Zaliczają się do nich np. miesięczniki wydawane przez Wydawnictwo Bauer – „Twój Styl" i „Pani" – oraz „Zwierciadło" (Wydawnictwo „Zwierciadło"), a także miesięcznik „Elle" (wydawany w Polsce przez wydawnictwo Burda Media Polska również na licencji Hearst Corporation).

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Z informacji „Rz" wynika, że znany na całym świecie luksusowy magazyn dla kobiet może ruszyć w polskiej wersji językowej jeszcze w tym roku. – Cały czas pracujemy nad tym tytułem, przymierzamy się do startu najwcześniej jesienią tego roku, ale wiele zależy od rynku reklamy – przyznaje Tomasz Zięba, prezes wydawnictw Hearst-Marquard Publishing (wydawca „Cosmopolitan", „Shape" i „Joy") oraz Marquard Media Polska (m.in. „Playboy", „CKM" i „Voyage"). Pismo ma już swój zespół.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama