„Rzeczpospolita” najlepsza według menedżerów

Prawie jedna trzecia z nich uważa „Rz” za najlepszy tytuł ekonomiczny, finansowy i gospodarczy

Publikacja: 01.02.2013 02:39

„Rzeczpospolita” najlepsza według menedżerów

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Tak wynika z najnowszej edycji badania PRO przeprowadzonego wśród polskich menedżerów. Prawie wszyscy menedżerowie deklarują, że czytają prasę (98 proc.), gros z nich czyta gazety ogólnopolskie (84 proc.), a ponad jedna trzecia (37 proc.) – regionalne. Wprawdzie prawie wszyscy oglądają także telewizję, ale dość krótko, jeśli porównać to z czasem, jaki spędza przed telewizorem przeciętny Polak - statystycznie w dni powszednie 12 procent menedżerów ogląda ją maksymalnie przez godzinę dziennie.

Pytani o najlepszy ich zdaniem tytuł gospodarczy, ekonomiczny i finansowy, najczęściej menedżerowie wymieniają „Rzeczpospolitą" – wskazało ją 30,9 procent z nich. Kolejna jest „Gazeta Wyborcza" z 22,6 procentami wskazań, a następny – „Dziennik Gazeta Prawna" - 15,5 procent.

– Oprócz stron ekonomicznych „Rz" ma także czytane przez przedsiębiorców kolumny prawne, na których, w przeciwieństwie do konkurencji, nie zrezygnowała ze specjalistycznego języka na rzecz bardziej populistycznego podejścia, i to także jest jej mocna strona – zauważa Monika Rychlica, szefowa działu prasy i nowych mediów w domu mediowym Initiative Warszawa. Sami menedżerowie wskazują, że przede wszystkim czytają „Rz" z uwagi na „ważne teksty" i „ciekawe komentarze" (tak twierdzi 51,5 proc. z nich). Kolejnym powodem jest to, że tytuł podaje informacje użyteczne w pracy (wskazuje na to 43,8 proc. menedżerów) oraz fakt, że czytelnicy interesują się ekonomią i gospodarką (43,3 proc. wskazań).

Co ciekawe, papierowe gazety wciąż są dla środowiska biznesowego najatrakcyjniejszym nośnikiem informacji o tematyce ogólnej, ale też biznesowej i prawnej. O papierowych gazetach mówi tak 46,1 proc. menedżerów. Kolejne 16 proc. za najatrakcyjniejszy nośnik uznaje Internet, a 14,1 proc. – znów prasę, z tym że elektroniczną. Dopiero za nimi znajdują się telewizja (12,5 proc.) oraz radio (2,5 proc.).

– Myślę, że nie ma to związku z postępem technologicznym, ale z dużą wiarygodnością marek prasowych. Zwłaszcza w przypadku informacji biznesowych i ekonomicznych duże znaczenie ma wiarygodność marki – uważa Marek Miller, rzecznik Komisji ds. Promocji Prasy Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Co ciekawe, choć komórka i tablet to już standardowe wyposażenie większości menedżerów, rodzimy management wciąż najczęściej czyta prasę na papierze. Deklaruje to zdecydowana większość z przepytanych osób, bo aż 87,2 proc., podczas gdy 37 proc. czyta e-wydania na komputerze, a 2,7 proc. – na tabletach.

– Gros tej grupy to osoby dojrzałe, w wieku 50+, które przyzwyczajone są do gazet w tej formie – wyjaśnia Monika Rychlica. Menedżerowie w wieku 41-55 lat rzeczywiście byli jedną z najliczniejszych grup wiekowych: stanowili 37 proc. badanych (taki sam odsetek stanowili ci między 31 i 40 rokiem życia).

„Rzeczpospolita" co dzień na moim biurku

Wśród znanych inwestorów i menedżerów coraz więcej jest już jednak takich, którzy prasę czytają, ale prawie wyłącznie w formie elektronicznej.

– Czytam teksty z „Rz", ale papierowych gazet nie czytam prawie wcale. Zdarza mi się to właściwie tylko w samolocie. A to dlatego, że czytam prasę głównie przez urządzenia mobilne, w różnych formach. Zagraniczne media śledzę na bieżąco poprzez aplikację agregującą Flipboard – mówi Łukasz Wejchert, były udziałowiec grupy mediowej ITI i były prezes Onetu, który obecnie inwestuje m.in. w technologiczne start-upy poprzez swoją firmę Dirlago.

Z badania PRO wynika również, że wśród menedżerów z czasem szala będzie się przechylać na korzyść wersji elektronicznych gazet. – Jedna czwarta polskich menedżerów przewiduje zmianę sposobu czytania prasy z  tradycyjnego wydania na elektroniczne. 30 proc. zakłada, że zmiana ta nastąpi w ciągu jednego roku, 34 proc. – że w ciągu dwóch lat, a 12 proc., że w ciągu trzech lat – głosi raport.

Badanie PRO przeprowadził instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Presspubliki w grudniu ubiegłego roku na próbie 1,2 tys. menedżerów pracujących w firmach zatrudniających ponad 20 osób.

Największa ich grupa – 39 proc. – pracuje w branży określanej jako działalność produkcyjna, 17 proc. w handlu i serwisie urządzeń.  Dominują menedżerowie pracujący w firmach ponad 7 lat (68 proc.).

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki, m.lemanska@rp.pl

Tak wynika z najnowszej edycji badania PRO przeprowadzonego wśród polskich menedżerów. Prawie wszyscy menedżerowie deklarują, że czytają prasę (98 proc.), gros z nich czyta gazety ogólnopolskie (84 proc.), a ponad jedna trzecia (37 proc.) – regionalne. Wprawdzie prawie wszyscy oglądają także telewizję, ale dość krótko, jeśli porównać to z czasem, jaki spędza przed telewizorem przeciętny Polak - statystycznie w dni powszednie 12 procent menedżerów ogląda ją maksymalnie przez godzinę dziennie.

Pozostało 88% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie