Tylko od maja do sierpnia 2012 r. największe serwisy zakupów grupowych straciły w sumie 1,5 mln użytkowników. Oferty turystyczne były zawsze ich mocną stroną, ale bankructwo kilku biur podróży, z którymi współpracowały, spowodowało spadek zainteresowania takimi ofertami.
O słabszej kondycji rynku świadczy też zamknięcie przez Agorę serwisu HappyDay, któremu jednak nigdy nie udało się osiągnąć na tym rynku silnej pozycji. Silnym liderem był zawsze amerykański Groupon, a kolejne pozycje zajmuje Citeam z grupy Allegro oraz Gruper, obecnie kontrolowany przez medialne Polskapresse. Ten ostatni zapoczątkował rozwój rynku w Polsce w kwietniu 2010 r. i tylko w pierwszym roku powstało ok. 70 podobnych serwisów.
– Działamy na rynku, który przeżył istną eksplozję wzrostu liczby użytkowników. Od dawna liczyliśmy się z tym, że taka sytuacja się zmieni, i faktycznie w ubiegłym roku cały rynek zanotował spadki – mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes Gruper.pl.
3,4 mln użytkowników miały w grudniu 2012 r. trzy największe serwisy grupowe w Polsce
W lutym drugą rocznicę powstania świętował z kolei Citeam. – Po dwóch miesiącach od startu świętowaliśmy pierwszy sukces – zanotowaliśmy odwiedziny na poziomie ponad 1,3 mln realnych użytkowników – mówi Marta Krauze kierująca serwisem.