Na rynku zostaną tylko najsilniejsi

2012 r. przyniósł serwisom zakupów grupowych także w Polsce spadek liczby użytkowników. Kilka już zniknęło z rynku.

Publikacja: 04.03.2013 05:06

Tylko od maja do sierpnia 2012 r. największe serwisy zakupów grupowych straciły w sumie 1,5 mln użytkowników. Oferty turystyczne były zawsze ich mocną stroną, ale bankructwo kilku biur podróży, z którymi współpracowały, spowodowało spadek zainteresowania takimi ofertami.

O słabszej kondycji rynku świadczy też zamknięcie przez Agorę serwisu HappyDay, któremu jednak nigdy nie udało się osiągnąć na tym rynku silnej pozycji. Silnym liderem był zawsze amerykański Groupon, a kolejne pozycje zajmuje Citeam z grupy Allegro oraz Gruper, obecnie kontrolowany przez medialne Polskapresse. Ten ostatni zapoczątkował rozwój rynku w Polsce w kwietniu 2010 r. i tylko w pierwszym roku powstało ok. 70 podobnych serwisów.

– Działamy na rynku, który przeżył istną eksplozję wzrostu liczby użytkowników. Od dawna liczyliśmy się z tym, że taka sytuacja się zmieni, i faktycznie w ubiegłym roku cały rynek zanotował spadki – mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes Gruper.pl.

3,4 mln użytkowników miały w grudniu 2012 r. trzy największe serwisy grupowe w Polsce

W lutym drugą rocznicę powstania świętował z kolei Citeam. – Po dwóch miesiącach od startu świętowaliśmy pierwszy sukces – zanotowaliśmy odwiedziny na poziomie ponad 1,3 mln realnych użytkowników – mówi Marta Krauze kierująca serwisem.

Citeam do tej pory sprzedał 1,2 mln kuponów i wystawił ogółem ponad 33 tys. ofert, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy ich liczba wzrosła niemal czterokrotnie w porównaniu z pierwszym rokiem działalności. Marta Krauze także zwraca uwagę na zmiany na rynku oraz w kierowanym przez nią serwisie, który szybko się zmienia i ewoluuje od zakupów grupowych w stronę serwisu z rabatami. Inni także dostosowują się do zmian na rynku.

– Od listopada obserwujemy wzrost liczby transakcji oraz obrotów i trend się utrzymuje. Wprowadziliśmy także sporo nowych produktów, pomagamy naszym partnerom zachęcić klientów korzystających z ofert promocyjnych do kolejnych zakupów w tej firmie – dodaje Piotr Majcherkiewicz.

Tylko od maja do sierpnia 2012 r. największe serwisy zakupów grupowych straciły w sumie 1,5 mln użytkowników. Oferty turystyczne były zawsze ich mocną stroną, ale bankructwo kilku biur podróży, z którymi współpracowały, spowodowało spadek zainteresowania takimi ofertami.

O słabszej kondycji rynku świadczy też zamknięcie przez Agorę serwisu HappyDay, któremu jednak nigdy nie udało się osiągnąć na tym rynku silnej pozycji. Silnym liderem był zawsze amerykański Groupon, a kolejne pozycje zajmuje Citeam z grupy Allegro oraz Gruper, obecnie kontrolowany przez medialne Polskapresse. Ten ostatni zapoczątkował rozwój rynku w Polsce w kwietniu 2010 r. i tylko w pierwszym roku powstało ok. 70 podobnych serwisów.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie