Reklama
Rozwiń

Dove znów z najwyższą nagrodą za kampanię reklamową

Tytanowe lwy za kampanię zintegrowaną dostała kolejna praca Dove ucząca kobiety lubienia siebie i piosenka o bezmyślnych wypadkach puszczana w metrze w Melbourne z ostrzeżeniem by nie zbliżać się do krawędzi peronu.

Publikacja: 23.06.2013 11:34

Dove znów z najwyższą nagrodą za kampanię reklamową

Foto: materiały prasowe

Na zakończonym wczoraj największym festiwalu reklamowym Świata Cannes Lions jurorzy przyznali dwa grand prix w kategorii, w której nagradzane są całe kampanie reklamowe, a nie poszczególne jej elementy. W sześć lat po wielkim sukcesie filmiku „Evolution", na którym pokazywane było, jak dzięki zabiegom profesjonalnych charakteryzatorów niepozorna modelka zamienia się w piękność, Dove znów zebrało najwyższe laury za kolejną kampanię walczącą z kobiecymi kompleksami:

Reklama
Reklama

Agencja Ogilvy Brazil São Paulo wymyśliła akcję „Rysowanie prawdziwego piękna".  Do rysowania przypadkowo wybranych kobiet zaprosiła Gila Zamorę, rysownika, który zajmował się w FBI rysowaniem portretów pamięciowych.

Nie widząc kobiet najpierw rysował je, słuchając ich własnych opisów samych siebie, a następnie – opisów tych samych osób, ale podawanych przez inne osoby. W większości przypadków rysunki wykonane pod opisy samych rysowanych prezentowały znacznie brzydsze i mniej atrakcyjne osoby.

Drugie tytanowe grand prix dostała akcja „Głupi sposób na umieranie" wymyślona przez agencję McCann Melbourne dla metra w tym mieście:

Reklama
Reklama

Problemem metra w Melbourne były powtarzające się bezmyślne, ale tragiczne w skutkach wypadki młodych ludzi, którzy nie zwracali uwagi na to, jak chodzą po peronie i spadali na tory. Zrezygnowano z pouczania ich kolejny raz. Zamiast tego nagrana została makabrycznie humorystyczna pioseneczka „Głupie sposoby na umieranie" puszczana w metrze i w telewizji. Animowany klip pokazujący scenki w rodzaju tych, jakie znamy z serialu „Happy Tree Friends" (sympatyczne postaci giną w okropnych okolicznościach przez własną głupotę). Efekt? Filmik ma dziś na YouTube ponad 50 mln obejrzeń, a w trzy miesiące od startu kampanii liczba wypadków w metrze spadła o 21 proc. (metro liczyło na 10 proc. spadek).

W prestiżowej kategorii Film Craft grand prix przypadło w udziale kampanii telewizyjnej zamówionej przez brytyjski Channel 4 w agencji 4creative London. Dynamiczne spoty reklamowały relacje z Paraolimpiady:

Z kolei za najlepszy pojedynczy spot w kategorii Film Lions grand prix dostałą wspomniana piosenka z metra w Melbourne oraz ex aequo: cała seria spotów wykonana dla Toshiby przez amerykańską agencję Pereira&O'Dell. Seria filmów prezentuje kolejne dni Aleksa, który codziennie budzi się jako ten sam człowiek, tyle że ciele innej osoby. Swoje przemiany rejestruje na laptopie Toshiby:

Reklama
Reklama

Polacy, którzy w tym roku zgłosili na 60 Międzynarodowy Festiwal Kreatywności w Cannes 144 prace, mimo kilku nominacji wrócą tylko z czterema nagrodami. Nagrodę za najbardziej innowacyjne rozwiązanie dostała karta debetowa Matercard Display z... wyświetlaczem oferowana przez Getin Noble Bank. Dzięki temu można na niej w każdej chwili sprawdzić dostępne na koncie środki, przeczytać wiadomości od banku albo wykorzystać jako token.

Dwie statuetki: srebrną i brązową otrzymane dwóch podkategoriach kategorii Branded Content and Entertainment, przywiezie agencja 180heartbeats + Jung von Matt za projekt Rak'n'Roll Records Fundacji Rak'n'Roll. Rak'n'Roll to charytatywna wytwórnia muzyczna, która ze sprzedanych piosenek zbiera pieniądze na pomaganie kobietom po zabiegu mastektomii. Brązową statuetkę w tej samej kategorii dostała telewizja Doping TV jaką wymyśliła agencja Young&Rubicam Warszawa dla Polskiego Związku Piłki Nożnej. Projekt został stworzony do dopingowania polskiej reprezentacji piłkarskiej podczas mistrzostw Euro 2012. Na telewizorach w pokojach hotelowych w hotelu Hyatt Regency Warsaw, gdzie przebywali, mogli oglądać specjalny kanał z życzeniami od kibiców.

W tegorocznej  edycji konkursu Cannes Lions o najwyższe laury w 16 kategoriach walczyło rekordowo dużo, bo 35,8 tys. prac głoszonych przez agencje reklamowe z 92 krajów. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na zakończonym wczoraj największym festiwalu reklamowym Świata Cannes Lions jurorzy przyznali dwa grand prix w kategorii, w której nagradzane są całe kampanie reklamowe, a nie poszczególne jej elementy. W sześć lat po wielkim sukcesie filmiku „Evolution", na którym pokazywane było, jak dzięki zabiegom profesjonalnych charakteryzatorów niepozorna modelka zamienia się w piękność, Dove znów zebrało najwyższe laury za kolejną kampanię walczącą z kobiecymi kompleksami:

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama