GG Network, właściciel komunikatora Gadu-Gadu i rodzimego serwisu z mikroblogami Blip.pl, tak tłumaczy powody podjęcia decyzji o zamknięciu tego ostatniego z końcem sierpnia:
– Po pierwsze mikroblogi w Polsce nie stały się masową usługą, a sam Blip jest usługą niszową. Po drugie Blip zmaga się z bardzo silną międzynarodową konkurencją. Po trzecie, aby dalej prowadzić ten serwis, konieczna byłaby decyzja o poważnych nakładach inwestycyjnych. Po czwarte do dzisiaj nie pojawił się efektywny model biznesowy dla tego typu usług. Każdy z tych problemów samoistnie jest możliwy do rozwiązania. Ich kombinacja jest przyczyną decyzji o niekontynuowaniu prowadzenia usługi Blip – mówi Jarosław Rybus, rzecznik GG Network.
40 milionów osób śledzi na Twitterze profil muzycznej popgwiazdki Justina Biebera. To rekord tego portalu.
Na portalu nie można już zakładać kont. Nie można też już umieszczać postów poprzez zewnętrzne źródła i serwisy. – Nadal istnieje jednak możliwość umieszczania wpisów z poziomu strony Blip.pl. Dotychczasowi użytkownicy Blipa będą mogli dokonać łatwej migracji swoich kont do serwisu Wykop.pl z zachowaniem dotychczasowych wpisów i nazwy użytkownika, jeśli tylko będzie ona wolna. Migracja jest oczywiście dobrowolna – podaje Rybus. Portal działał od 2007 roku.
Zainteresowaniem Blipem było według badań Megapanel tak małe, że w ostatniej, kwietniowej edycji badania platforma nie przekroczyła już nawet progu publikacji. Rok wcześniej Blip.pl miał 194,3 tys. użytkowników (patrz: wykres).