Rośnie sprzedaż cyfrowej „Rz”

Przybywa regularnych e-czytelników gazet. W maju sprzedaż elektronicznych wydań "Rz" była ponad dwukrotnie wyższa niż rok wcześniej

Publikacja: 04.07.2013 18:43

Rośnie sprzedaż cyfrowej „Rz”

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

W maju sprzedaż elektronicznych wydań „Rzeczpospolitej" wynosiła już prawie 9,3 tys. Przy niecałych 4,1 tys. egz. sprzedanych w takiej formie rok wcześniej oznacza to ponad dwukrotny wzrost takiej formy sprzedaży, najszybszy wśród wszystkich ogólnopolskich gazet codziennych – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Kolejny pod względem tempa wzrostu sprzedaży tego rodzaju wydań był „Dziennik Gazeta Prawna", który w maju sprzedawał ich średnio także prawie 9,3 tys. egz. (to o 56 proc. więcej niż przed rokiem). Jeszcze wolniej przybywało elektronicznych czytelników bulwarowego „Faktu": w maju było ich o 36 proc. więcej niż rok wcześniej, ale bulwarowe tytuły w Polsce prawie nie sprzedają się w formie e-wydań. „Fakt" sprzedał ich w maju tylko 96, a „Super Express" nie zaraportował w ZKDP żadnego.

Sprzedaż elektronicznych wydań „Gazety Wyborczej" wynosiła niecałe 2,3 tys. egz. i było to o 10 proc. więcej niż w maju 2012 roku.

Jak podawało niedawno w swoim podsumowaniu Światowe Stowarzyszenie Wydawców Gazet i Producentów Treści WAN-IFRA, globalnie w 2012 roku elektroniczne gazety czytało już 600 milionów ludzi. To niebagatelna liczba, choć wciąż niższa od tej obrazującej czytelników sięgających po papierowe wydania dzienników (jest ich na świecie 2,5 mld).

- Badania prowadzone w USA, Niemczech i Francji wskazują, że czas spędzany na czytaniu newsów z tabletów jest już równy temu, jaki przeznacza się w tych krajach na czytanie papierowych gazet – podaje WAN-IFRA.

Jak podawała niedawno w swoich prognozach firma PwC, nawet w 2017 roku treści cyfrowe stanowić będą dopiero 11 proc. globalnego rynku prasy (obecnie udział ten jest szacowany na ok. 5 proc.). - Jednak wpływ cyfrowych kanałów dystrybucji na strategie wydawców jest dużo bardziej znaczący niż sugerowałyby liczby: zmieniają one definicję prasy z wyłącznie drukowanej gazety na marki informacyjne, pod którymi treści dostarczane są różnymi kanałami do docelowego odbiorcy – komentował Tomasz Kociołek, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

W maju sprzedaż elektronicznych wydań „Rzeczpospolitej" wynosiła już prawie 9,3 tys. Przy niecałych 4,1 tys. egz. sprzedanych w takiej formie rok wcześniej oznacza to ponad dwukrotny wzrost takiej formy sprzedaży, najszybszy wśród wszystkich ogólnopolskich gazet codziennych – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Kolejny pod względem tempa wzrostu sprzedaży tego rodzaju wydań był „Dziennik Gazeta Prawna", który w maju sprzedawał ich średnio także prawie 9,3 tys. egz. (to o 56 proc. więcej niż przed rokiem). Jeszcze wolniej przybywało elektronicznych czytelników bulwarowego „Faktu": w maju było ich o 36 proc. więcej niż rok wcześniej, ale bulwarowe tytuły w Polsce prawie nie sprzedają się w formie e-wydań. „Fakt" sprzedał ich w maju tylko 96, a „Super Express" nie zaraportował w ZKDP żadnego.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie