Reklama
Rozwiń

Rośnie sprzedaż cyfrowej „Rz”

Przybywa regularnych e-czytelników gazet. W maju sprzedaż elektronicznych wydań "Rz" była ponad dwukrotnie wyższa niż rok wcześniej

Publikacja: 04.07.2013 18:43

Rośnie sprzedaż cyfrowej „Rz”

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

W maju sprzedaż elektronicznych wydań „Rzeczpospolitej" wynosiła już prawie 9,3 tys. Przy niecałych 4,1 tys. egz. sprzedanych w takiej formie rok wcześniej oznacza to ponad dwukrotny wzrost takiej formy sprzedaży, najszybszy wśród wszystkich ogólnopolskich gazet codziennych – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Kolejny pod względem tempa wzrostu sprzedaży tego rodzaju wydań był „Dziennik Gazeta Prawna", który w maju sprzedawał ich średnio także prawie 9,3 tys. egz. (to o 56 proc. więcej niż przed rokiem). Jeszcze wolniej przybywało elektronicznych czytelników bulwarowego „Faktu": w maju było ich o 36 proc. więcej niż rok wcześniej, ale bulwarowe tytuły w Polsce prawie nie sprzedają się w formie e-wydań. „Fakt" sprzedał ich w maju tylko 96, a „Super Express" nie zaraportował w ZKDP żadnego.

Sprzedaż elektronicznych wydań „Gazety Wyborczej" wynosiła niecałe 2,3 tys. egz. i było to o 10 proc. więcej niż w maju 2012 roku.

Jak podawało niedawno w swoim podsumowaniu Światowe Stowarzyszenie Wydawców Gazet i Producentów Treści WAN-IFRA, globalnie w 2012 roku elektroniczne gazety czytało już 600 milionów ludzi. To niebagatelna liczba, choć wciąż niższa od tej obrazującej czytelników sięgających po papierowe wydania dzienników (jest ich na świecie 2,5 mld).

- Badania prowadzone w USA, Niemczech i Francji wskazują, że czas spędzany na czytaniu newsów z tabletów jest już równy temu, jaki przeznacza się w tych krajach na czytanie papierowych gazet – podaje WAN-IFRA.

Reklama
Reklama

Jak podawała niedawno w swoich prognozach firma PwC, nawet w 2017 roku treści cyfrowe stanowić będą dopiero 11 proc. globalnego rynku prasy (obecnie udział ten jest szacowany na ok. 5 proc.). - Jednak wpływ cyfrowych kanałów dystrybucji na strategie wydawców jest dużo bardziej znaczący niż sugerowałyby liczby: zmieniają one definicję prasy z wyłącznie drukowanej gazety na marki informacyjne, pod którymi treści dostarczane są różnymi kanałami do docelowego odbiorcy – komentował Tomasz Kociołek, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

W maju sprzedaż elektronicznych wydań „Rzeczpospolitej" wynosiła już prawie 9,3 tys. Przy niecałych 4,1 tys. egz. sprzedanych w takiej formie rok wcześniej oznacza to ponad dwukrotny wzrost takiej formy sprzedaży, najszybszy wśród wszystkich ogólnopolskich gazet codziennych – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Kolejny pod względem tempa wzrostu sprzedaży tego rodzaju wydań był „Dziennik Gazeta Prawna", który w maju sprzedawał ich średnio także prawie 9,3 tys. egz. (to o 56 proc. więcej niż przed rokiem). Jeszcze wolniej przybywało elektronicznych czytelników bulwarowego „Faktu": w maju było ich o 36 proc. więcej niż rok wcześniej, ale bulwarowe tytuły w Polsce prawie nie sprzedają się w formie e-wydań. „Fakt" sprzedał ich w maju tylko 96, a „Super Express" nie zaraportował w ZKDP żadnego.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama