Reklama
Rozwiń
Reklama

TVP z zyskiem brutto po I półroczu

Telewizja Polska odnotowała w I półroczu tego roku 8,7 mln zł zysku brutto

Publikacja: 19.07.2013 15:45

TVP z zyskiem brutto po I półroczu

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Jak zapewnia, ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. - Pozytywne z punktu widzenia finansowego wyniki spółki zostały osiągnięte w znacznym stopniu kosztem ograniczania oferty programowej, w tym zmniejszania liczby emisji premierowych i obniżania kosztów produkcji wielu programów, co niestety  często odbija się na ich atrakcyjności dla widzów. Jest to efektem braku odpowiedniego publicznego finansowania TVP –podała TVP w komunikacie.

Choć jej wpływy z abonamentu w I półroczu wzrosły rok do roku aż o jedną czwartą (do 197 mln zł), ale reklamowe spadły o 13,7 proc. (TVP nie podaje, do jakiej sumy, w okresie styczeń-maj było to 367,5 mln zł).

- To w znacznej mierze skutek recesji na rynku reklamy, jak również braku transmisji tak wielkich i popularnych rozgrywek sportowych, jak te, które w 2012 r. (począwszy od 8 czerwca) były emitowane na antenach TVP. Niebagatelne znaczenie dla spadku przychodów komercyjnych ma też wpływ cyfryzacji emisji w Polsce na wyniki anten TVP (znaczący wzrost konkurencji w sektorze kanałów emitowanych drogą naziemną) – podaje TVP.

Telewizja Polska spodziewa się dodatniego wyniku finansowego po siedmiu  miesiącach tego roku i na koniec 2013 r.

- Jednak jego osiągnięcie będzie wymagało konsekwencji w realizacji planu restrukturyzacji spółki – podaje.

Reklama
Reklama

TVP szuka oszczędności w renegocjowaniu umów z dostawcami (m.in. programów), ale chce tez m.in. renegocjować umowy z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami. Przygotowuje też krytykowany przez pracowników program przeniesienia zatrudnienia 550 osób do firmy zewnętrznej, co ma sprzyjać przejściu dziennikarzy, montażystów, charakteryzatorów i grafików. TVP szacuje, że zaoszczędzi na tym w pierwszym pełnym roku po zmianie od 5 do 15 mln zł.

2012 rok TVP zamknęła spadkiem przychodów o ok. 200 mln zł do 1,37 mld zł oraz stratą na poziomie 218,8 mln zł. – Obecnie spółka ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej – podaje TVP w komunikacie.

Jak zapewnia, ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. - Pozytywne z punktu widzenia finansowego wyniki spółki zostały osiągnięte w znacznym stopniu kosztem ograniczania oferty programowej, w tym zmniejszania liczby emisji premierowych i obniżania kosztów produkcji wielu programów, co niestety  często odbija się na ich atrakcyjności dla widzów. Jest to efektem braku odpowiedniego publicznego finansowania TVP –podała TVP w komunikacie.

Choć jej wpływy z abonamentu w I półroczu wzrosły rok do roku aż o jedną czwartą (do 197 mln zł), ale reklamowe spadły o 13,7 proc. (TVP nie podaje, do jakiej sumy, w okresie styczeń-maj było to 367,5 mln zł).

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama