Reklama
Rozwiń
Reklama

W cyfrowym świecie przetrwają tylko najlepsi

Branża medialna jest w okresie przejściowym. Wydawcy muszą znaleźć sposób, jak zarabiać w nowej rzeczywistości.

Publikacja: 06.09.2013 01:51

Panaceum na kryzys w branży medialnej może być przekonanie czytelników do tego, że publikowane w sieci treści wysokiej jakości muszą kosztować. Do takich wniosków doszli uczestnicy panelu „Media w nowym cyfrowym świecie" na forum ekonomicznym w Krynicy.

– Ludzie nie chcą już płacić za informacje ogólne. Najwyższy czas się z tym pogodzić. Dlatego musimy się skupić na oferowaniu bardzo wyspecjalizowanych i skonkretyzowanych informacji eksperckich – uważa Jarosław Chyła, dyrektor PAP Biznes.

Jak zauważył Robert Lane Greene, dziennikarz „The Economist", Internet spowodował, że wszystkie media z dnia na dzień stały się globalne, zaczęły ze sobą konkurować. Dlatego najważniejsza jest jakość treści.

– Jeśli dziennikarstwo nie wydaje się wartościowe, to czytelnicy nie będą za to płacić. Na świecie jest zbyt wiele gazet i niestety zbyt wielu dziennikarzy, dlatego konsolidacja jest nieuchronna – zastrzegł Green.

Jego zdaniem przetrwają tylko media specjalistyczne, które oferują informacje o małej podaży. Rację bytu mają też ci, którzy będą prezentować doskonałe dziennikarstwo, przemyślane analizy, po prostu najwyższą jakość. – Ludzie chcą opinii i chcą analiz wydarzeń, o których już wcześniej przeczytali – dodał dziennikarz.

Reklama
Reklama

Paneliści poruszyli też problem piractwa i kradzieży treści. Jarosław Chyła zwrócił uwagę na fakt, że wiele portali – zwłaszcza tych małych i średnich – uważa, że treści produkowane przez agencje prasowe można kopiować bez płacenia za nie. 

Panaceum na kryzys w branży medialnej może być przekonanie czytelników do tego, że publikowane w sieci treści wysokiej jakości muszą kosztować. Do takich wniosków doszli uczestnicy panelu „Media w nowym cyfrowym świecie" na forum ekonomicznym w Krynicy.

– Ludzie nie chcą już płacić za informacje ogólne. Najwyższy czas się z tym pogodzić. Dlatego musimy się skupić na oferowaniu bardzo wyspecjalizowanych i skonkretyzowanych informacji eksperckich – uważa Jarosław Chyła, dyrektor PAP Biznes.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama