Reklama

Smartfon i tablet zamiast siatki

Komputery stają się passe. Coraz chętniej kupujemy ?za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To nowy trend, który dynamicznie rośnie.

Publikacja: 10.07.2014 05:00

Smartfon i tablet zamiast siatki

Foto: Bloomberg

Nie ulega wątpliwości, że dziś laptop i komputer stacjonarny to najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do robienia e-zakupów. Jednak już co trzeciemu kupującemu online zdarzyło się skorzystać ze smartfona, a co piątemu z tabletu. Z danych firm IRCenter.com oraz SW Research wynika, że w maju tego roku 12 proc. zakupów w internecie zrobiono właśnie przez tego typu sprzęt mobilny. To trend, który zyskał już miano m-commerce.

Eksperci twierdzą, że sprzedaż mobilna może sporo namieszać na rynku e-commerce, czyli tradycyjnego handlu internetowego. Jak podkreśla Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych stanowi duże zagrożenie dla dotychczasowych liderów e-handlu.

– Klienci korzystają z różnych urządzeń w sposób, jaki akurat dla nich w danym momencie jest wygodny. Wymusza to na sklepach zmianę sposobu działania. Dziś 41 proc. z nich dostosowana jest do takiego wielourządzeniowego sposobu korzystania z oferty sklepu, identyczny odsetek planuje otwarcie wersji mobilnej – potwierdza Michał Berezowski z Cube Research.

Jak podaje firma Gemius, urządzenia mobilne jako narzędzie zakupowe są domeną najmłodszych internautów. Wśród osób do 18. roku życia po narzędzia te sięga nawet co drugi badany.

W kanale m-commerce internauci wciąż wydają mniej niż w przypadku zakupów dokonywanych za pośrednictwem komputera. Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska, twierdzi, że Polacy raczej przeglądają oferty w komórce, a kupują już z domowego peceta.

Reklama
Reklama

Nie ulega wątpliwości, że dziś laptop i komputer stacjonarny to najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do robienia e-zakupów. Jednak już co trzeciemu kupującemu online zdarzyło się skorzystać ze smartfona, a co piątemu z tabletu. Z danych firm IRCenter.com oraz SW Research wynika, że w maju tego roku 12 proc. zakupów w internecie zrobiono właśnie przez tego typu sprzęt mobilny. To trend, który zyskał już miano m-commerce.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama