Reklama

Smartfon i tablet zamiast siatki

Komputery stają się passe. Coraz chętniej kupujemy ?za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To nowy trend, który dynamicznie rośnie.

Publikacja: 10.07.2014 05:00

Smartfon i tablet zamiast siatki

Foto: Bloomberg

Nie ulega wątpliwości, że dziś laptop i komputer stacjonarny to najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do robienia e-zakupów. Jednak już co trzeciemu kupującemu online zdarzyło się skorzystać ze smartfona, a co piątemu z tabletu. Z danych firm IRCenter.com oraz SW Research wynika, że w maju tego roku 12 proc. zakupów w internecie zrobiono właśnie przez tego typu sprzęt mobilny. To trend, który zyskał już miano m-commerce.

Eksperci twierdzą, że sprzedaż mobilna może sporo namieszać na rynku e-commerce, czyli tradycyjnego handlu internetowego. Jak podkreśla Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych stanowi duże zagrożenie dla dotychczasowych liderów e-handlu.

– Klienci korzystają z różnych urządzeń w sposób, jaki akurat dla nich w danym momencie jest wygodny. Wymusza to na sklepach zmianę sposobu działania. Dziś 41 proc. z nich dostosowana jest do takiego wielourządzeniowego sposobu korzystania z oferty sklepu, identyczny odsetek planuje otwarcie wersji mobilnej – potwierdza Michał Berezowski z Cube Research.

Jak podaje firma Gemius, urządzenia mobilne jako narzędzie zakupowe są domeną najmłodszych internautów. Wśród osób do 18. roku życia po narzędzia te sięga nawet co drugi badany.

W kanale m-commerce internauci wciąż wydają mniej niż w przypadku zakupów dokonywanych za pośrednictwem komputera. Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska, twierdzi, że Polacy raczej przeglądają oferty w komórce, a kupują już z domowego peceta.

Reklama
Reklama
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama