Reklama
Rozwiń
Reklama

„The Economist" pierwszy raz pokieruje kobieta

Siedemnastą redaktor naczelną została Zanny Minton Beddoes. To pierwsza kobieta, która będzie pełnić tę funkcję. Ma w życiorysie wątki polskie

Publikacja: 26.01.2015 10:24

Siedemnastą redaktor naczelną została Zanny Minton Beddoes. To pierwsza kobieta, która będzie pełnić

Siedemnastą redaktor naczelną została Zanny Minton Beddoes. To pierwsza kobieta, która będzie pełnić tę funkcję. Ma w życiorysie wątki polskie.

Foto: Bloomberg

W fotelu naczelnej Minton Beddoes zasiądzie 2 lutego. Zastępuje Johna Micklewaita, który kierował tygodnikiem przez ostatnie siedem lat, a w grudniu ubiegłego roku opuścił redakcję, by zostać szefem serwisu Bloomberg. Jak podaje The Economist Group, za jego czasów sprzedaż tygodnika wzrosła z 1,1 mln do 1,6 mld egz.

Zanny Minton Beddoes pracuje w londyńskiej centrali „The Economist", jest zatrudniona w tygodniku od 1994 roku. Jest tam redaktorką działu biznesowego, odpowiada za teksty biznesowe, finansowe, ekonomiczne, naukowe i technologiczne. Do „The Economist" trafiła prosto z Międzynarodowego Funduszu Walutowego, gdzie była ekonomistką. W latach 90-tych pracowała dla tygodnika z Waszyngtonu, ma też na koncie rozliczne korespondencje z Ameryki Południowej i Europy Wschodniej. Przed rozpoczęcie pracy w MFW należała do doradzającego prof. Leszkowi Balcerowiczowi w latach 1989-1991 zespołu profesora Jeffrey Sachsa z Uniwersytetu Harvarda. Minton Beddoes studiowała na Oxfordzie i Harvardzie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama