Reklama
Rozwiń
Reklama

Hakerzy mają kłopot z modyfikowaniem wirusów

Wiele niebezpiecznych grup hakerskich korzystających z różnych form złośliwego oprogramowania, sprawia wrażenie nieświadomych zasad funkcjonowania swoich tworów.

Aktualizacja: 03.02.2015 22:43 Publikacja: 03.02.2015 12:03

Hakerzy mają kłopot z modyfikowaniem wirusów

Foto: Bloomberg

Bardzo często hakerzy nie radzą sobie z odpowiednim przetestowaniem wirusów pod kątem efektywności, zanim zaatakują swoje potencjalne ofiary – wynika z analizy przeprowadzonej przez SophosLabs. Gabor Szappanos, główny analityk zagrożeń w tej firmie, postanowił sprawdzić wybrane ataki różnych grup przestępczych, przeprowadzone z użyciem konkretnych rodzajów złośliwego oprogramowania – wszystkie skierowane przeciwko wybranej wersji Microsoft Office.

Okazało się, że żadna z grup hakerów nie była w stanie modyfikować ataku tak, by zainfekować inne wersje Office'a, mimo tego, że kilka z nich teoretycznie było wrażliwych na podobne ataki. Próby zmian w oryginalnym kodzie wirusów zwykle kończyły się fiaskiem lub jego minimalną modyfikacją. Autor opracowania zaznacza, że mimo porażek w kodowaniu, hakerzy wciąż są bardzo efektywni w infekowaniu swoich celów i uzyskiwaniu pożądanych danych lub pieniędzy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama