Google uderza w polskie firmy

Amerykański gigant na rynku wyszukiwarek internetowych ogłosił, że zmienia swoją politykę związaną z pozycjonowaniem.

Publikacja: 27.02.2015 15:18

Google uderza w polskie firmy

Foto: Bloomberg

Od 21 kwietnia firmy, które nie mają stron w wersji na urządzenia mobilne, czyli przystosowanych do wyświetlania na ekranach smartfonów i tabletów, znajdą się niżej w wynikach wyszukiwania niż te, które działają już w tzw. segmencie m-commerce. To – z punktu widzenia polskich przedsiębiorców – prawdziwa rewolucja. Wiele rodzimych firm, choć dysponuje własną stroną www, nie ma wersji mobilnej. To segment, który w naszym kraju mocno kuleje. Jeśli zatem krajowe spółki szybko nie dostosują się do nowych reguł Google'a, nie pojawią się na pierwszej stronie wyszukiwarki. A to oznacza, że przestaną być w ogóle widoczne online. – Nie oszukujmy się, prawie nikt nie zagląda co jest na drugiej, czy trzeciej stronie wyników wyszukiwania – mówi Maciej Lewiński, ekspert z firmy iSurvival.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama