Aktualizacja: 11.01.2017 06:52 Publikacja: 10.01.2017 21:25
2 zdjęcia
ZobaczFoto: 123RF
W sieci zmiany następują szybko i regulatorzy z trudem za nim nadążają. Zaledwie kilka miesięcy po uzgodnieniu kompleksowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych Komisja Europejska (KE) przedstawiła we wtorek rozporządzenie o prywatności w cyfrowym świecie, które po zaakceptowaniu przez Parlament Europejski i rządy państw członkowskich ma wejść w życie w maju 2018 r. Przewiduje ono zaostrzenie, ale i uproszczenie zasad wykorzystywania danych internautów.
Przede wszystkim znikną funkcjonujące od kilku lat, irytujące wielu internautów, okienka ze zgodą na „ciasteczka". Gdy otwieramy nową stronę internetową, za każdym razem musimy tam kliknąć i wyrazić zgodę na cookies, czyli informacje zapisywane na naszym komputerze. Poprzez zapamiętanie naszych danych pomagają nam one w przyszłości szybciej logować się na różnych stronach, ale też umożliwiają firmom śledzenie naszych preferencji i umieszczanie na odwiedzanych przez nas stronach spersonalizowanych reklam.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas