Polski rynek gier komputerowych szybko rośnie, a jego wartość zbliża się do 2 mld zł. Jeszcze do niedawna wydawało się, że praktycznie każda nowa gra będzie rynkowym sukcesem. Ostatnie miesiące zweryfikowały tę hipotezę, a najboleśniej przekonał się o tym CI Games po premierze trzeciej części „Snipera". Natomiast na razie nie zawodzi CD Projekt. Nadal odcina kupony od serii o Wiedźminie. Ponadto zaskakująco dobrze radzi sobie gra karciana „Gwint", która jest dopiero w fazie testów, a już mocno wspiera wyniki grupy. Te za I półrocze 2017 r. okazały się miłym zaskoczeniem. W efekcie kurs akcji CD Projektu na giełdzie mocno wzrósł, windując wycenę całej spółki do ponad 8,4 mld zł.
Premier nie zabraknie
– Zbliża się dziesiąta rocznica wydania pierwszej gry z serii o Wiedźminie. Trylogia jest zakończona. Obecnie fundamentem naszych wyników jest „Wiedźmin 3", który się nie starzeje. A koncentrujemy się teraz na „Gwincie" – mówi prezes Adam Kiciński. Pod koniec maja wiedźmińska gra karciana została udostępniona w ramach tzw. publicznych beta testów, co przełożyło się na skokowy wzrost przychodów generowanych w ramach projektu. Z kolei kilka dni temu ruszyła wersja beta w Chinach. – Idzie zgodnie z planem, wszystko działa – mówi Kiciński. To właśnie z „Gwintem" studio ma zamiar realizować ogłoszoną niedawno e-sportową strategię. Natomiast branża zastanawia się, jak przebiegają prace nad „Cyberpunkiem", czyli grą, której potencjał podobno jest wyższy niż serii o Wiedźminie. Pracuje nad nią aż 300 osób. Analitycy zakładają, że do premiery dojdzie nie wcześniej niż w 2019 r.
A co czeka branżę w przyszłym roku? Na rynek powinna trafić m.in. „Agony" PlayWaya. Z kolei jeszcze na 2017 r. zaplanowano premierę „Frostpunka" w wersji na PC autorstwa 11 bit studios.
– W przyszłym roku można oczekiwać jego wydania na kolejne platformy sprzętowe. W 2018 r. nie planujemy żadnej własnej gry, ale za to premiery z naszego wydawnictwa – informuje Dariusz Wolak, odpowiadający za relacje inwestorskie w 11 bit studios. W 2018 r. na rynek powinien trafić m.in. tytuł „Children of Morta". – Po raz pierwszy pokazaliśmy go na ostatnim Gamescomie (targi w Kolonii, które odbyły się pod koniec sierpnia – red.) i zebrał ciepłe recenzje – podkreśla Wolak. Z kolei na 2019 r. zaplanowano produkcję nazwaną roboczo „Projekt 8", nad którą pracuje drugi zespół deweloperski. Ma to być projekt co najmniej porównywalny wielkością z „Frostpunkiem".