Reklama

Kasia Redzisz: Wybrałam obraz dla sześciu milionów widzów

Moja współpraca z Tate w Londynie, Stedelijk w Amsterdamie i nowojorską MoMA daje gwarancje - mówi Kasia Redzisz, nowa dyrektorka artystyczna KANAL Centre Pompidou w Brukseli.

Publikacja: 02.02.2022 21:00

Kasia Redzisz: Wybrałam obraz dla sześciu milionów widzów

Foto: FOT. VEERLE VERCAUTEREN

Została pani dyrektorką artystyczną KANAL Centre Pompidou, która ma być największą instytucją kulturalną Brukseli. Co to właściwie znaczy?

Bruksela ma bardzo bogatą i różnorodną scenę artystyczną, ale nie ma muzeum sztuki nowoczesnej i współczesnej. KANAL pojawia się zatem w bardzo nasyconym krajobrazie, mieście pełnym świetnych instytucji, ale bez muzeum, które metodycznie i krytycznie zajmowałoby się sztuką XX i XXI wieku i kolekcjonowaniem jej. Jednocześnie ma ono mieć ogromną skalę. 40 tys. m kw. w przestrzeni dawnej fabryki Citroena w centralnej części miasta. Dla porównania otwarty w 2000 roku budynek Tate Modern w Londynie to niespełna 35 tys m kw. KANAL to zatem ogromna instytucja, jedna z największych tego typu w Europie. Powinna się otworzyć w połowie 2024 roku.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Kultura
Córka lidera Queen: filmowy szlagier „Bohemian Rhapsody" pełen fałszów o Mercurym
Kultura
Ekskluzywna sztuka w Hotelu Warszawa i szalone aranżacje
Kultura
„Cesarzowa Piotra”: Kristina Sabaliauskaitė o przemocy i ciele kobiety w Rosji
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Reklama
Reklama