Autorem języka, w pierwotnej wersji czarno-białego, był student londyńskiego Royal College of Art John Pasche. W 1970 roku niezadowolony z dotychczasowego symbolu Stonesów Mick Jagger poszukiwał kogoś, kto opracuje charakterystyczny i oryginalny znak dla zespołu. Przypadkiem obejrzał prace Pasche'a i zlecił mu wykonanie logo. Zapłacił studentowi 50 funtów.
Od tej chwili język stał się najlepiej rozpoznawanym wizualnym symbolem artystów, co Stonesi docenili, dopłacając Pasche'owi w 1972 roku kolejne 200 funtów.
Szef The Art Fund, Andrew Macdonald, stwierdził, że Rolling Stonesi stali się pierwszym zespołem, który świadomie wykorzystał logo do stworzenia własnej, rozpoznawalnej marki i uczynił z niego poważną część biznesu. Dzięki temu charakterystyczny jęzor przeszedł transformację od symbolu młodzieżowego buntu z lat 60. do korporacyjnej machiny, funkcjonującej do dziś.