Reklama

Bunt a melancholia

Kto uważa, że progresywni rockmani to zupełni nudziarze, ten powinien się wybrać w piątek na koncert Iluzjonu. Dowodzony przez Michała Dziadosza kwartet nie jest formacją przewidywalną.

Publikacja: 19.02.2009 12:05

Od niepokojącej psychodelii dociera do dość oczywistych, przesłodzonych ambientowych klimatów. Flirtuje z jazzem, by odwrócić się w stronę ostrego gitarowego grania.

Swoje utwory adresuje do odbiorcy dojrzałego, z gustem już raczej wyrobionym, jego odbiór jest zatem skrajny. A przynajmniej był dotychczas, bo właśnie wydany trzeci studyjny album „Silent Andromeda” ma pogodzić wszystkich, kończąc definitywnie „młodzieńczy okres buntu i zuchwałości”.

Trochę spokoju się przyda, bo nietrudno zauważyć, że Iluzjon przeszedł przez wiele kadrowych perturbacji. Zespół ma prawdziwego pecha do gitarzystów. Najpierw opuścił go współzałożyciel Mateusz Książek, następnie odszedł Paweł Sierakowski, a w końcu Sławek Jaros.

Dziadosz pełniący w grupie funkcję kompozytora, aranżera, tekściarza, klawiszowca i wokalisty wydaje się zostawiać innym niewiele przestrzeni twórczej. To człowiek miliona pomysłów i emocji. W domowym zaciszu nagrywał już pop o orientalnym zabarwieniu, zgłębiał obszary przypisane do trip-hopu, a nawet eksperymentował z rapem. Gdy pisze, lubi się posługiwać frazą wybujałą, melancholijną do przesady.

Powodzenie Iluzjonu zależy od tego, czy pozostałym muzykom uda się ten talent utrzymać w ryzach. Odrobina niedosytu u odbiorcy jest wszak niezbędna.

Reklama
Reklama

[i]Iluzjon, Progresja, Warszawa, ul. Kaliskiego 15a, bilety: 20 – 25 zł, rezerwacje: tel. 0509 905 903, piątek (20.02), godz. 19[/i]

Od niepokojącej psychodelii dociera do dość oczywistych, przesłodzonych ambientowych klimatów. Flirtuje z jazzem, by odwrócić się w stronę ostrego gitarowego grania.

Swoje utwory adresuje do odbiorcy dojrzałego, z gustem już raczej wyrobionym, jego odbiór jest zatem skrajny. A przynajmniej był dotychczas, bo właśnie wydany trzeci studyjny album „Silent Andromeda” ma pogodzić wszystkich, kończąc definitywnie „młodzieńczy okres buntu i zuchwałości”.

Reklama
Kultura
Nie żyje Elżbieta Penderecka, wielka dama polskiej kultury
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama