Madonna w komiksie

Od pyskatej tancerki do wielkiej gwiazdy show-biznesu, czyli życie Madonny w obrazkach - pisze Paulina Wilk

Publikacja: 27.06.2011 12:26

"Female Force"

"Female Force"

Foto: materiały prasowe

Po biografiach (autoryzowanych lub nie), filmach dokumentalnych (mniej lub bardziej kontrowersyjnych), niezliczonych opracowaniach socjologicznych i pracach dyplomowych, Madonna doczekała się hołdu właściwego jednej z najważniejszych postaci popkultury — została bohaterką komiksu.

Jej twarz gościła już na okładkach „Rolling Stone'a" i „Vogue'a", teraz będzie zdobiła najnowszy numer „Female Force" — serii kolorowych komiksów, upamiętniających słynne kobiety. Dotąd swoje życie w obrazkach mogły oglądać m.in. Margaret Thatcher, Sarah Palin i Michelle Obama.

Licząca 32 strony publikacja amerykańskiego wydawnictwa Bluewater Productions będzie ukazywała najważniejsze wydarzenia z życia dziewczyny, która zjawiła się w Nowym Jorku z 37 dolarami w kieszeni i trykotem do tańca, została jedną z najpotężniejszych postaci rozrywki i prowokatorką, która przetarła szlak kolejnym pokoleniom artystów i celebrytów.

Jason Schultz z wydawnictwa Bluewater mówił dziennikarzom, dlaczego Madonna jest dobrą bohaterką komiksu: — Fenomen Madonny pozostaje aktualny ćwierć wieku po jej debiucie; większość gwiazd popu ma wobec niej dług wdzięczności. Medium wizualne, takie jak komiks, jest nie tylko dostępne dla większej grupy odbiorców, ale też ułatwia utożsamienie się z opowieścią i zdobycie informacji.

Życie Madonny, obfitujące w skandale, muzyczne przeboje, śmiałe kreacje i historie miłosne, zapewni dość materiału barwnej komiksowej opowieści. Jej autorami będą CW Cooke (tekst) i Michael Johnson (rysunki); komiks będzie można kupić za 3,99 centów. Twórcy zapewniają, że skupią się na mało znanych wątkach i okolicznościach, które zaprowadziły osieroconą, przekonaną o swej brzydocie dziewczynę na szczyt show-biznesu i do kalifornijskich posiadłości.

Od zakończenia trasy koncertowej „Hard Candy" w 2010 roku, Madonna nie prezentuje premierowych piosenek, nie koncertuje i rzadko robi wokół siebie zamieszanie. Artystka, która zasłynęła powiedzeniem: „nieważne, co o mnie mówią, byle mówili" ostatnio rzadziej pojawia się w mediach. Rolę nieustającej w szokowaniu idolki przejęła Lady Gaga.

Premiera „Famele Force" poświęconego Madonnie w USA w sierpniu.

 

Kultura
„Nie pytaj o Polskę": wystawa o polskiej mentalności inspirowana polskimi szlagierami
Kultura
Złote Lwy i nagrody Biennale Architektury w Wenecji
Kultura
Muzeum Polin: Powojenne traumy i dylematy ocalałych z Zagłady
Kultura
Jeff Koons, Niki de Saint Phalle, Modigliani na TOP CHARITY Art w Wilanowie
Kultura
Łazienki Królewskie w Warszawie: długa majówka