Poznali się na przyjęciu w Chicago. Kiedy spytała go, jakie ma plany, odparł: "Zmienić bieg historii literatury". I ten cel osiągnął. Hadley Richardson widziała, jak z ambitnego reportera tygodnika "Torronto Star" stał się najbardziej znanym reprezentantem straconego pokolenia pisarzy, których młodość przypadła na czas I wojny światowej.
Paula McLain koncentruje się na początku artystycznej drogi Hemingwaya, oddając głos jego pierwszej żonie.
To jej oczami oglądamy paryską bohemę. W mieszkaniu pełnym dzieł impresjonistów i kubistów, Gertruda Stein dowodzi, że w prozie należy poprzestawać na tym co niezbędne. Pijany Scott Fitzgerald opowiada o romansach swej pięknej i szalonej żony Zeldy, a Sylvia Beach, właścicielka słynnej i istniejącej do dziś księgarni Shakespeare and Company, podsuwa początkującemu pisarzowi dzieła klasyków, np. Tołstoja, czy rewolucjonistów, takich jak T. S. Eliot i James Joyce.
#Hadley zajmuje nędzne lokum w Dzielnicy Łacińskiej zamieszkanej głównie przez robotników, a mąż – w podniszczonej kurtce i dziurawych tenisówkach – idzie do wynajętego pokoiku na poddaszu, by przez cały dzień zmagać się z jednym zdaniem – prostym i prawdziwym. Regularnie odwiedza Muzeum Luksemburskie. Pilnie studiuje płótna Cézanne'a i Moneta, bo wierzy, że osiągnęli to, do czego on dopiero dąży – sprowadzili miejsca, ludzi i przedmioty do ich zasadniczych cech.