Reklama
Rozwiń
Reklama

NIK: Wpisać piramidy finansowe do kodeksu karnego

By skuteczniej ścigać sprawców oszustw finansowych typu piramida, należy do kodeksu karnego wpisać nowy artykuł.

Aktualizacja: 24.01.2020 06:28 Publikacja: 23.01.2020 19:10

NIK krytykuje instytucje państwowe, które nie ochroniły obywateli przed działalnością spółki GetBack

NIK krytykuje instytucje państwowe, które nie ochroniły obywateli przed działalnością spółki GetBack

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Słynny GetBack oferujący obligacje, na których ok. 9 tys. osób straciło ponad 2,5 mld zł, wcześniej Amber Gold kuszący inwestycjami w złoto i oskubani z 850 mln zł, ale i mniej spektakularne oszustwa – wszystkie mają wspólny mianownik. Twórców piramid finansowych nie można traktować jak zwykłych oszustów, jest na nich potrzebny oddzielny paragraf.

Trzeba wpisać do kodeksu karnego szczególnego typu przestępstwo: oszustwo finansowe oparte na systemie typu piramida – wskazuje NIK we wnioskach pokontrolnych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Warszawa
Niespodziewana reakcja warszawskiej parafii na finał „Tańca z gwiazdami”
Kraj
Bezpieczna noc Rafała Trzaskowskiego. Czy sztandarowy program to bubel?
Kraj
Pociągi wróciły na stację Warszawa Centralna. Rusza nowe połączenie RegioJet
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Kraj
Lotnisko Chopina na skraju przepustowości. 2 mln pasażerów w miesiąc
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama