Polsat trafił w gusta muzyczne

W tym roku główne telewizje postawiły 31 grudnia wieczorem na koncerty sylwestrowe. Najlepiej wyszedł na tym Polsat.

Publikacja: 03.01.2014 00:28

Tego typu imprezy to duże przedsięwzięcie logistyczne, które współfinansują: stacje telewizyjne, miasta, w których organizuje się koncerty oraz sponsorzy.  Telewizje walczą nie tylko o budżety reklamowe, ale realizują również strategię wizerunkową.  – Stacje są silnie profilowane. Promuje się określonych artystów, którzy mają się identyfikować z marką stacji – tłumaczy „Rz" medioznawca Wiesław Godzic.

Tegoroczne wyniki oglądalności imprez sylwestrowych pokazują, że najlepiej poradził sobie Polsat. Tę stację wybrało średnio 4,3 mln widzów, czyli 1/3 wszystkich oglądających tego wieczoru telewizję. Po zsumowaniu wyników Polsatu2 i Polsatu News, okazuje się, że toast noworoczny z koncertu w Gdyni oglądało ponad 6 mln widzów, co daje ponad połowę udziałów w rynku.

Sukcesu nie udało się powtórzyć TVP2, która rok temu była liderem. Stacja transmitowała koncert  z Wrocławia, który przyciągnął średnio 2 mln widzów.  To o 1,3 mln mniej niż w zeszłym roku.

Wyniki poprawił TVN, który po raz pierwszy od kilku lat zamiast filmów emitował własny koncert z krakowskiego rynku. Stację oglądało średnio 1,4 mln widzów. To o połowę więcej niż rok temu, kiedy to oferta TVN przyciągnęła średnio 0,7 mln widzów.

Nie wystarczyło to jednak do pokonania TVP1, która koncertu nie emitowała, a mimo to również poprawiła wyniki i przyciągnęła przed telewizory 1,5 mln Polaków.

Zdaniem medioznawcy SWPS Macieja Mrozowskiego wynik Polsatu to efekt sprofilowania tej stacji. Wskazuje, że po zatrudnieniu wieloletniej dyrektor TVP2 Niny Terentiew stacja ta przejmuje widzów telewizji publicznej. Jego zdaniem ta baza procentuje podczas takich imprez jak sylwester. – TVN jest skierowany do osób młodszych i bardziej aktywnych, które w tym czasie nie siedziały w domu. Polsat od początków swego istnienia skupiał się na odbiorcach z mniejszych miejscowości, gdzie nie ma tak wielu atrakcji do wyboru – tłumaczy.

Ekspert wskazuje, że nie bez znaczenia jest również oferta muzyczna. Widzowie TVN bawili się przy utworach Lady Pank, Brodki, Dawida Podsiadło, Eweliny Lisowskiej i Perfectu. W TVP2 wystąpili m.in. Edyta Górniak, Justyna Steczkowska i VOX. Polsat postawił zaś na jublileusze Krzysztofa Krawczyka, Budki Suflera i Golec uOrkiestry, a także na bijące w Interenecie rekordy popularności  piosenki „Bałkanica" Piersi oraz „My Słowianie" Donatana i Cleo.

– Ludzie mają różne gusta i chcą się bawić, więc trzeba być elastycznym – przekonuje Marcin Perzyna, który odpowiadał za wybór gwiazd Polsatu.

Tego typu imprezy to duże przedsięwzięcie logistyczne, które współfinansują: stacje telewizyjne, miasta, w których organizuje się koncerty oraz sponsorzy.  Telewizje walczą nie tylko o budżety reklamowe, ale realizują również strategię wizerunkową.  – Stacje są silnie profilowane. Promuje się określonych artystów, którzy mają się identyfikować z marką stacji – tłumaczy „Rz" medioznawca Wiesław Godzic.

Tegoroczne wyniki oglądalności imprez sylwestrowych pokazują, że najlepiej poradził sobie Polsat. Tę stację wybrało średnio 4,3 mln widzów, czyli 1/3 wszystkich oglądających tego wieczoru telewizję. Po zsumowaniu wyników Polsatu2 i Polsatu News, okazuje się, że toast noworoczny z koncertu w Gdyni oglądało ponad 6 mln widzów, co daje ponad połowę udziałów w rynku.

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo