Telewizyjne hity 2013. Najchętniej oglądane programy

W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów 2013 r. są wyłącznie seriale, informacje i sport nadawane przez TVP. Filmowym wydarzeniem roku był "Avatar", ale w czołówce rocznego zestawienia się nie znalazł

Aktualizacja: 03.01.2014 14:19 Publikacja: 03.01.2014 13:54

Hitem 2013 r. okazał się być "Teleexpress" TVP1 (na zdjęciu prowadzący program Maciej Orłoś)

Hitem 2013 r. okazał się być "Teleexpress" TVP1 (na zdjęciu prowadzący program Maciej Orłoś)

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

Okazuje się, że Polacy najchętniej oglądają to, co już znają. Według danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement najwięcej widzów przed telewizory przyciągnęło wydanie "Teleexpressu" w ostatnią niedzielę roku - 29 grudnia. Oglądało je średnio 7,5 mln widzów, mimo, że było emitowane o nietypowej porze. Nie jak zwykle o 17:00, a o 17:40. Program informacyjny TVP1 miał 47,8 proc. udziałów w rynku, co oznacza, że co co drugi polski telewizor był w tym czasie włączony na ten kanał.

W telewizji liczy się to co nadawane jest przed i po, a "Teleexpress" miał solidne podstawy jeśli chodzi o oglądalność, bo poprzedziła go transmisja z konkursu Czterech Skoczni w Oberstdorfie, którą oglądało niemal 7 mln widzów. W efekcie program ten znalazł się na najniższym stopniu podium najpopularniejszych programów.

Wyprzedził go hit ostatnich lat - serial TVP2 "M jak miłość". Odcinek telenoweli z 7 stycznia oglądało 7,3 mln widzów, przy 44,8 proc. udziałów w rynku. Na czwartej pozycji uplasował się finałowy mecz Ligi Mistrzów Borussia Dortmund - Bayern Monachium. Nadawany 25 maja, kiedy telewizję ogląda zwykle mniej osób, zgromadził 6,8 mln widzów, ale miał większe udziały w rynku, niż pozycje z drugiego i trzeciego miejsca. Mecz, w którym wystąpiło trzech Polaków (Robert Lewandowski, Jakub Błaszczykowski i Łukasz Piszczek) obejrzało 45,3 proc. wszystkich telewidzów.

Pierwszą piątkę zamknął miniserial, który na wiosnę zeszłego roku stał się hitem. Odcinek "Anny Geman" z 15 marca oglądało 6,8 mln widzów. Podobną widownię miał odcinek "Rancza" z 14 kwietnia. Niewiele mniej osób (6,7 mln) zgromadziło specjalne wydanie "Wiadomości" po ogłoszeniu decyzji o wyborze Franciszka na kolejnego papieża. Bezsprzecznie ogłoszenie wyniku konklawe było wydarzeniem, które zobaczyło w telewizji najwięcej Polaków. Ta liczba rozproszyła się jednak na wszystkie kanały. "Habemus papam" oglądało 14 mln Polaków.

Żeby znaleźć się w dziesiątce hitów 2013 r. należało przyciągnąć przed telewizory ponad 6 mln widzów. Ta sztuka udała się również polskim piłkarzom, którzy 22 marca zagrali na Stadionie Narodowym w eliminacjach mundialu z Ukrainą (6,3 mln), skoczkom narciarskim występującym 12 stycznia w Pucharze Świata w Zakopanem (6,1 mln) oraz serialowi "Na dobre i na złe" z 13 lutego (niespełna 6,1 mln widzów).

Najchętniej oglądanym filmem był nadawany 4 marca "Avatar" Jamesa Camerona. Emitowana przez Polsat telewizyjna premiera najdroższego filmu w historii kina przyciągnęła niemal 4 mln widzów, co oznaczało, że oglądał go co trzeci telewidz w Polsce.

Kolejne miejsca wskazują jednak, że Polacy nie oczekują filmowych hitów z Holywood. Na podium znalazły się wyprodukowane w PRL komedie "Galimiatias, czyli Kogel Mogel II" (3,8 mln) i "Sprawa się rypła" (3,5 mln). Na ostatnim miejscu w klasyfikacji dziesięciu najchętniej oglądanych filmów znalazł się nadawany w święta Bożego Narodzenia "Kevin sam w domu". W tym roku jego przygody śledziło 3,2 mln widzów. Co piąty telewizor był wtedy włączony na nadający go Polsat.

Wzbudzający kontrowersje niemiecki serial "Nasze matki, nasi ojcowie", w którym żołnierze Armii Krajowej zostali przedstawieni jako antysemici zamknął zaś dziesiątkę najpopularniejszych seriali zeszłego roku. Ostatni odcinek trzyczęściowej serii emitowany w TVP1 19 czerwca obejrzało 3,6 mln widzów.

Najchętniej oglądaną stacją w 2013 r. było TVP1 (13,2 proc. udziałów w rynku), TVN (12,5 proc. udziałów), Polsat (12,3 proc. udziałów) i TVP2 (10,3 proc. udziałów).

Okazuje się, że Polacy najchętniej oglądają to, co już znają. Według danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement najwięcej widzów przed telewizory przyciągnęło wydanie "Teleexpressu" w ostatnią niedzielę roku - 29 grudnia. Oglądało je średnio 7,5 mln widzów, mimo, że było emitowane o nietypowej porze. Nie jak zwykle o 17:00, a o 17:40. Program informacyjny TVP1 miał 47,8 proc. udziałów w rynku, co oznacza, że co co drugi polski telewizor był w tym czasie włączony na ten kanał.

Pozostało 86% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo