Reklama
Rozwiń
Reklama

Sondaż „Rzeczpospolitej”: Na wojsko trzeba wydawać więcej

Większość Polaków zgadza się na zwiększenie wydatków na zbrojenia. Opinie respondentów w tej sprawie są podobne do tych wyrażanych tuż po wybuchu pełnoskalowej wojny w Ukrainie. W przyszłym roku rząd chce wydać na zbrojenia blisko 190 mld zł.

Aktualizacja: 29.11.2024 06:11 Publikacja: 29.11.2024 04:30

Ćwiczenia wojskowe na Morzu Bałtyckim

Ćwiczenia wojskowe na Morzu Bałtyckim

Foto: Arkadiusz Dwulatek

Wydatki na obronę narodową sukcesywnie wzrastają od agresji Rosji na Ukrainę. Wicepremier, minister obrony Władysław Kosiniak-Kamysz zapowiada, że w przyszłym roku powinny one osiągnąć poziom 4,7 proc. PKB (na ten rok zadeklarowano 4,2 proc. PKB, ale nie ma pewności, czy taki poziom zostanie osiągnięty). Biorąc pod uwagę ten współczynnik, należymy do liderów zbrojeń wśród państw Sojuszu Północnoatlantyckiego.

Z badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej” wynika, że Polacy mają stabilne poglądy w zakresie zwiększania wydatków na rozwój armii. Za jest aż 72,9 proc. badanych, przeciw – 18,2 proc., a nie ma zdania – 8,9 procent.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Konflikty zbrojne
#najlepRze2022: Co robić, gdy wybuchnie bomba atomowa?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Społeczeństwo
Ekspert: Jak przygotować się na wypadek ataku na Polskę?
Społeczeństwo
Do kogo wojsko strzela na granicy, czyli strefa zmilitaryzowana
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kraj
Spada przeciętne wynagrodzenie, maleje bezrobocie. Rynek pracy w Warszawie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama