Australia: Reklama obraźliwa dla boga z Indii

Władze Indii złożyły dyplomatyczny protest przeciwko emisji w Australii telewizyjnej reklamy, w której przedstawiono hinduskiego boga, Ganeshę, smakującego jagnięcinę - informuje BBC.

Aktualizacja: 11.09.2017 11:05 Publikacja: 11.09.2017 10:49

Australia: Reklama obraźliwa dla boga z Indii

Foto: J. Ash Bowie (Own work) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0) or GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html)], via Wikimedia Commons

Reklama, o której mowa, przygotowana przez firmę Meat & Livestock Australia (MLA) przedstawia przedstawicieli różnych religii przy wspólnym posiłku.

Umieszczenie w niej Ganeshy wywołało oburzenie hindusów mieszkających w Australii, ponieważ bóstwo to nie jest przedstawiane w czasie jedzenia mięsa. Ganesha uznawany jest za patrona uczonych i nauki, opiekun ksiąg, liter, skrybów i szkół.

Indyjskie przedstawicielstwo dyplomatyczne działające w Canberrze zażądało wycofania reklamy uznawanej za "obraźliwą i godzącą w uczucia religijne".

Placówka dyplomatyczna podkreśliła, że wiele innych stowarzyszeń zaprotestowało przeciwko tej reklamie.

W reklamie oprócz Ganeshy widzimy również Jezusa, Buddę, twórcę kościoła scjentologicznego L. Rona Hubbarda - wszyscy siedzą przy jednym stole, jedzą i rozmawiają. Ubolewają też nad tym, że prorok Mahomet "nie mógł dotrzeć" na obiad (islam zakazuje przedstawiania wizerunków proroka).

Australijskie Biuro ds. Standardów w Reklamie poinformowało, że w związku z emisją tej reklamy złożono ponad 30 skarg.

Twórcy reklamy bronili się, że jej celem jest promowanie różnorodności i jedności.

Materiał Promocyjny
Szukasz studiów z przyszłością? Ten kierunek nie traci na znaczeniu
Kraj
Ruszyło śledztwo w sprawie Centrum Niemieckiego
Materiał Partnera
Dzień Zwycięstwa według Rosji
Kraj
Najważniejsze europejskie think tanki przyjadą do Polski
Kraj
W ukraińskich Puźnikach odnaleziono szczątki polskich ofiar UPA