– Zarząd chce spróbować przeformatować Polskie Radio Euro w radio informacyjne, ponieważ obecny pomysł nie podniósł słuchalności anteny – mówi „Rz” Adam Hromiak, przewodniczący rady nadzorczej publicznej rozgłośni. Dodaje, że rada zażądała analizy ekonomicznej tego projektu.
Dziś rozpoczyna się dwudniowe posiedzenie rady nadzorczej, która analizować będzie plan ekonomiczny radia na bieżący rok. Jednym z jego elementów są właśnie koszty związane z ewentualnymi przemianami Radia Euro w kanał informacyjny.
Pomysł stworzenia radia informacyjnego na antenie dawnego Programu IV pojawił się już kilka lat temu. Ówczesny prezes Krzysztof Czabański po zwiększeniu zasięgu Jedynki obawiał się jednak, że taki kanał mógłby odbierać słuchaczy głównemu programowi. – Wtedy była to bardzo luźna propozycja – wspomina Czabański.
Jeśli tym razem projekt otrzyma zielone światło, konkurować będzie głównie z informacyjną stacją Agory – TOK FM. Czy ma szansę na sukces? – Wszystko zależy od tego, jak ten projekt zostanie zrealizowany – mówi „Rz” Maciej Teliszewski, dyrektor zarządzający CR Media Consulting. – Mam jednak obawy, że Polskie Radio jako struktura o rysie misyjno-politycznym stworzy radio, które będzie tubą polityczną tego czy innego ugrupowania politycznego. Jeśli jednak Polskie Radio jest w stanie stworzyć modne intelektualne radio, to ma szansę na konkurowanie z TOK FM. Polskie Radio Euro ma dziś dużo lepszy zasięg niż TOKFM.
Polskie Radio Euro od maja 2008 r. nadaje na częstotliwościach dawnego Radia Bis. To stacja skierowana do młodych, podająca też informacje naukowe oraz związane z Euro 2012. Od startu jego słuchalność nie rośnie. Z ostatnich badań słuchalności Radia Track (listopad 2008 – styczeń 2009) wynika, że słuchalność wynosiła zaledwie 0,2 proc. Jedynka ma słuchalność na poziomie12,9 proc., Dwójka – 0,6 proc., a Trójka – 6,9 proc.
[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autorów: [link=mailto:m.lemanska@rp.pl]m.lemanska@rp.pl[/link], [link=mailto:r.stepowski@rp.pl]r.stepowski@rp.pl[/link][/i]