Podczas tegorocznych wakacji Polacy sporo czasu spędzili przed telewizorem. W lipcu i sierpniu widz patrzył w okienko TV przez trzy godziny, 17 minut i 49 sekund dziennie (dane AGB Nielsen Media Research). To więcej niż rok temu o trzy minuty i 21 sekund.
W tym czasie największe stacje traciły widzów. Bo, jak przyznają medioznawcy, podczas ostatnich wakacji „skłonność do klikania pilotem stała się swobodniejsza“, to znaczy, że Polacy mają większy dostęp do kanałów tematycznych, a i tych jest więcej.
Zdaniem prof. Krystyny Doktorowicz z Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego podczas wakacji dłużej oglądano telewizję z powodu kryzysu. – W wakacje była całkiem dobra pogoda, w telewizjach królowały powtórki. Wytłumaczenie, dlaczego mimo to więcej czasu spędzaliśmy przed TV, jest jedno: oszczędności. Po prostu mniej z nas wyjechało w tym roku na wakacje. Ci, którzy zostali, złożyli się na te trzy minuty – tłumaczy prof. Doktorowicz.
Podobnego zdania jest prof. Jacek Dąbała z KUL, medioznawca. – Polacy mają mniej pieniędzy. Dlatego, gdy decydowali się na wakacje, to raczej krótkie – wyjaśnia.
[wyimek]Według ekspertów Polacy w tym rokuw wakacje częściej zasiadali przed telewizorami, dlatego że z powodu kryzysu mieli mniej pieniędzy na wyjazdy[/wyimek]