Oblotu dokonał pilot doświadczalny mgr inż. Bogusław Mrozek. Jak informuje Politechnika Warszawska projekt budowy prototypu dwumiejscowego motoszybowca z napędem elektrycznym jest finansowany z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu "Inicjatywa Technologiczna". Realizują go Politechnika Rzeszowska i Politechnika Warszawska - dwie uczelnie techniczne kształcące inżynierów lotnictwa.
Głównym konstruktorem motoszybowca jest mgr inż. Wojciech Frączek z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej.
Nazwa AOS-71 pochodzi od skrótu Akademickiego Ośrodka Szybowcowego. Cyfra 7 oznacza kolejną konstrukcję powstałą w Politechnice Warszawskiej w ramach Programu ULS "Ultralekkie Szybowce i Motoszybowce" realizowanego tu od 1978 roku, a cyfra 1 – pierwszą konstrukcję Politechniki Rzeszowskiej. Dalsze próby w locie motoszybowca z napędem elektrycznym będą prowadzone wiosną.
W czerwcu 2012 roku na lotnisku Warszawa Babice odbył się oblot tego samego motoszybowca w wersji szybowcowej ze schowanym silnikiem. Wtedy w maszynie usiadł pilot doświadczalny mgr inż. Jerzy Kędzierski.
Zobacz oblot motoszybowca AOS-71