W ocenie warszawskiego sądu UOKiK nie ma kompetencji do nakładania kar w tym zakresie, może to robić wyłącznie sanepid.
Urząd nałożył w 2017 roku karę w wysokości 25 809 824 zł za reklamy preparatów RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior produkowane przez firmę Aflofarm Farmacja Polska. Zdaniem urzędu produkty te były prezentowane w reklamach w taki sposób, aby sprawiać, że mają właściwości lecznicze. Działo się tak za sprawą fabuły (np. w reklamach RenoPuren Zatoki Hot występowała aktorka, której dolegliwości związane z zatokami ustąpiły po spożyciu suplementu diety), scenografii (sugerującej, że bohaterka reklamy jest lekarzem), scenariusza reklamy (można było usłyszeć m.in. „Nie odwołujemy wizyt? – Nie, zatoki już w porządku, mam RenoPuren", pojawiały się napisy „oczyszcza zatoki", „podnosi odporność", „zdrowe zatoki na długo").