Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła w 2008 r., że przedsiębiorca, który prowadził szkołę (Nova Policealna Szkoła Zawodowa) zamieszczał na jej stronie internetowej informację, że po jej ukończeniu słuchacz otrzymuje dyplom z tytułem technika zawodowego. Było to, zanim jeszcze uzyskała ona od prezydenta Warszawy uprawnienia szkoły publicznej.
Prezes UOKiK uznała, że takie postępowanie narusza zbiorowe interesy konsumentów, w szczególności art. 10 ust. 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=2595555F1106DB635F8285D198D9BAD3?id=170546]ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji[/link]. Mówi on, że czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie towarów lub usług albo jego brak, które może wprowadzić klientów w błąd co do pochodzenia, ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy, konserwacji lub innych istotnych cech towarów albo usług, a także zatajenie ryzyka, jakie wiąże się z korzystaniem z nich.
[b] Właśnie za wprowadzenie klientów w błąd prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Nova Centrum Edukacyjne karę pieniężną w wysokości 20 tys. zł.[/b]
– Rolą przekazu informacyjnego jest nie tylko promowanie, ale również rzetelne i zgodne z prawdą informowanie o cechach świadczonych usług. Informacja o możliwości uzyskania dyplomu posłużyła jako wabik – stwierdziła prezes UOKiK w uzasadnieniu decyzji.
W toku postępowania przedsiębiorca podnosił, że informacja na stronie internetowej szkoły nie zawierała stwierdzenia, że dyplomy będą wydawane na drukach określonych w stosownym rozporządzeniu, co mogłoby wskazywać na korzystanie z uprawnień zastrzeżonych jedynie dla placówek mających uprawnienia szkół publicznych. Dodawał, że oznaczenie usług świadczonych przez szkołę znajdowało się w umowie zawieranej ze słuchaczami, a nie na stronie internetowej.