Wizyta w salonie nie zawsze potrzebna
Chcę rozwiązać umowę z operatorem. Ostatnio dużo pracuję ?i nie mam kiedy tego załatwić po pracy. Czy muszę iść do salonu, czy wystarczy, że zadzwonię i poinformuję o swoim zamiarze?
Są sytuacje, gdy dostawca usług może (czyli nie musi) umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. Takie zmiany możliwe są jednak w ograniczonym zakresie i mogą dotyczyć poza rodzajem świadczonych usług, okresu, na jaki została zawarta umowa (np. przedłużenie jej obowiązywania), okresu rozliczeniowego (np. inny niż miesięczny), pakietu taryfowego i sposobu składania na niego zamówień. Nie da się zatem zmienić przez telefon np. terminu i sposobu wypowiedzenia umowy.
Aby wyeliminować nieporozumienia, rozmowy telefoniczne między abonentem i konsultantem są rejestrowane i przechowywane przez 12 miesięcy. W tym czasie można złożyć reklamacje. Operator obowiązany jest potwierdzić na piśmie fakt złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy i jego zakresie w terminie ustalonym z abonentem (nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia zlecenia zmiany).
Abonent nawet po telefonicznej zmianie warunków umowy ma prawo do odstąpienia, i to bez podawania przyczyny. Wystarczy, że złoży lub wyśle oświadczenie w formie pisemnej w ciągu dziesięciu dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia.
Dłużnikom warunki stawia firma
Chciałem kupić telefon komórkowy dla syna. Operator mi odmówił. Stwierdził, że z rejestrów wynika, że mam zaległość w spłacie kredytu. Czy mógł? Przecież mój kredyt nie ma nic wspólnego z telefonem. Zresztą zaległy kredyt to sprawa sprzed dwóch lat, teraz już nie mam zaległości.