Reklama

Pacjent nie może wiedzieć gdzie mierzą ciśnienie

Przez zakaz reklamy uczelnia nie mogła informować, w których placówkach działa program opieki farmaceutycznej, ani prowadzić badań naukowych.

Aktualizacja: 11.12.2014 09:30 Publikacja: 11.12.2014 07:57

Pacjent nie może wiedzieć gdzie mierzą ciśnienie

Foto: www.sxc.hu

Przepisy zakazujące aptekom reklamy generują coraz to nowe absurdy. Doprowadziły do tego, że apteki nie mogą informować pacjentów o tym, że mierzą ciśnienie albo sprawdzają, czy leki, które przyjmuje pacjent, nie wchodzą ze sobą w interakcje. Słowem, nie mogą się pochwalić, że prowadzą program opieki farmaceutycznej.

Zakaz informowania o dostępności takich usług wyszedł na jaw w związku z projektem, jaki prowadzi Uniwersytet Jagielloński. Naukowcy z tej uczelni dostali grant unijny na badania o funkcjonowaniu w aptekach opieki farmaceutycznej. Pracownicy UJ pozyskali do współpracy 120 placówek z Małopolski. Informacja o tym, że biorą one udział w projekcie unijnym, z wyszczególnieniem nazw aptek, zawisła na stronie UJ. Pacjent, który szukał apteki np. mierzącej ciśnienie, mógł wejść na stronę internetową uczelni i znaleźć najbliższą placówkę. Jednocześnie apteki zaangażowane w projekt wywieszały na swoich drzwiach logo, informujące, że prowadzą opiekę farmaceutyczną.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama