Reklama

Opóźnione loty największą zmorą podróżnych

Przybywa turystów niezadowolonych z wakacyjnego wyjazdu. Najczęściej narzekają na połączenia lotnicze i niezgodne z umową noclegi.

Publikacja: 14.09.2022 03:00

Opóźnione loty największą zmorą podróżnych

Foto: Adobe Stock

W tym roku przybyło skarg – przyznaje większość zapytanych miejskich rzeczników konsumentów. Także do Europejskiego Centrum Konsumentów, działającego przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wpłynęło więcej zgłoszeń od podróżnych. Turyści w tym sezonie najczęściej skarżyli się na odwołane i opóźnione loty.

– W 2021 r. od połowy czerwca do końca września otrzymaliśmy 632 zgłoszenia dotyczące wakacyjnych problemów. W 2022 r. od połowy czerwca do końca sierpnia było ich już więcej. Odnotowaliśmy aż 863 zgłoszenia. Za tymi liczbami kryją się nieudane wakacje, na które konsumenci czekali cały rok – informuje Joanna Izdebska z ECK. I przyznaje, że większość zgłaszanych problemów od połowy czerwca do końca sierpnia dotyczyła sektora lotniczego – 762 zgłoszenia, 96 dotyczyło noclegów, a 19 zgłoszeń wynajmu aut. Zaledwie osiem odnosiło się do biur podróży.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama