Opóźnione loty największą zmorą podróżnych

Przybywa turystów niezadowolonych z wakacyjnego wyjazdu. Najczęściej narzekają na połączenia lotnicze i niezgodne z umową noclegi.

Publikacja: 14.09.2022 03:00

Opóźnione loty największą zmorą podróżnych

Foto: Adobe Stock

W tym roku przybyło skarg – przyznaje większość zapytanych miejskich rzeczników konsumentów. Także do Europejskiego Centrum Konsumentów, działającego przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wpłynęło więcej zgłoszeń od podróżnych. Turyści w tym sezonie najczęściej skarżyli się na odwołane i opóźnione loty.

– W 2021 r. od połowy czerwca do końca września otrzymaliśmy 632 zgłoszenia dotyczące wakacyjnych problemów. W 2022 r. od połowy czerwca do końca sierpnia było ich już więcej. Odnotowaliśmy aż 863 zgłoszenia. Za tymi liczbami kryją się nieudane wakacje, na które konsumenci czekali cały rok – informuje Joanna Izdebska z ECK. I przyznaje, że większość zgłaszanych problemów od połowy czerwca do końca sierpnia dotyczyła sektora lotniczego – 762 zgłoszenia, 96 dotyczyło noclegów, a 19 zgłoszeń wynajmu aut. Zaledwie osiem odnosiło się do biur podróży.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne