W tym roku przybyło skarg – przyznaje większość zapytanych miejskich rzeczników konsumentów. Także do Europejskiego Centrum Konsumentów, działającego przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wpłynęło więcej zgłoszeń od podróżnych. Turyści w tym sezonie najczęściej skarżyli się na odwołane i opóźnione loty.
– W 2021 r. od połowy czerwca do końca września otrzymaliśmy 632 zgłoszenia dotyczące wakacyjnych problemów. W 2022 r. od połowy czerwca do końca sierpnia było ich już więcej. Odnotowaliśmy aż 863 zgłoszenia. Za tymi liczbami kryją się nieudane wakacje, na które konsumenci czekali cały rok – informuje Joanna Izdebska z ECK. I przyznaje, że większość zgłaszanych problemów od połowy czerwca do końca sierpnia dotyczyła sektora lotniczego – 762 zgłoszenia, 96 dotyczyło noclegów, a 19 zgłoszeń wynajmu aut. Zaledwie osiem odnosiło się do biur podróży.