ADR - polubowne dochodzenie roszczeń konsumenckich po nieudanej reklamacji

Już niedługo niezadowoleni pasażerowie kolei czy samolotów dostaną dodatkowy sposób dochodzenia swoich roszczeń.

Aktualizacja: 02.06.2016 08:19 Publikacja: 02.06.2016 07:39

ADR - polubowne dochodzenie roszczeń konsumenckich po nieudanej reklamacji

Foto: 123rf

Po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej konsumenci będą mogli skorzystać nie tylko z drogi sądowej, ale również mediacji lub arbitrażu, tzw. ADR (alternative dispute resolution). Z polubownej drogi rozwiązywania sporów konsumenckich można korzystać tylko przy niektórych usługach (np. budowlanych, telekomunikacyjne) lub przy okazji sprzedaży wybranych towarów, np. sprzętu RTV i AGD.

Wkrótce w taki sam sposób dochodzić swoich roszczeń będą mogli odbiorcy usług energetycznych, deweloperskich czy turystycznych. To niektóre z najważniejszych postanowień projektowanej ustawy o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów konsumenckich, która we wtorek trafił do Sejmu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów