Tak uznała Komisja Etyki Reklamy w najnowszej uchwale, rozpatrując skargę Unilever Polska Sp. z o.o.
Jej przedmiotem była reklama telewizyjna szamponu i odżywki do włosów nowej marki Nivea Repair & Targeted Care. W spocie wykorzystano m.in. takie hasła i napisy jak: „włosy precyzyjne zregenerowane, zdrowsze i piękniejsze niż kiedykolwiek wcześniej", „pierwsza tak precyzyjna regeneracja", „zapomnij o regeneracji którą znałaś", „nareszcie przełom".
Musi być podstawa do bycia unikalnym
Zdaniem spółki Unilever z analizy logicznej treści haseł reklamowych, wynika że spółka Nivea po raz pierwszy w historii istnienia rynku kosmetycznego, stworzyła tak unikalne produkty. Natomiast odbiorca przedmiotowego przekazu dowiaduje się, iż Nivea posiada w swojej ofercie kosmetyki do pielęgnacji włosów powodujące że włosy są „zdrowsze i piękniejsze niż kiedykolwiek wcześniej", biorąc pod uwagę wszystkie kosmetyki do pielęgnacji włosów, wszystkich producentów w historii. Ponadto składniki zawarte w produktach Nivea Repair & Targeted Care powodują „pierwszą tak precyzyjną regenerację" włosa w historii całego rynku kosmetycznego na świecie.
- Spółka Nivea nie jest uprawniona do zawierania tak kategorycznych twierdzeń w swoich reklamach. Nie zostały powołane żadne dowody lub badania, potwierdzające, że Nivea rzeczywiście jako pierwszy producent w historii stworzyła najlepsze kosmetyki do regeneracji włosów spośród wszystkich dostępnych produktów na świecie - podniosła spółka Unilever.
- Trudno jest uwierzyć, iż badanie takie jest możliwe do przeprowadzenia, biorąc pod uwagę liczbę producentów kosmetyków w Polsce wynoszącą 400, gdzie rynek kosmetyków do włosów stanowi ponad 35% całości rynku kosmetycznego - dodała.