Reklama
Rozwiń

Porażka lotniczych mediacji

Na pomoc rzecznika praw pasażerów czeka się ponad półtora roku, a przewoźnicy niechętnie korzystają z jego wsparcia.

Publikacja: 10.10.2021 20:42

Porażka lotniczych mediacji

Foto: Adobe Stock

Rzecznik praw pasażerów obecnie rozpatruje wnioski złożone przez klientów linii lotniczych w pierwszym kwartale 2020 r. Oznacza to, że na pomoc w rozwiązaniu sporu z przewoźnikiem trzeba poczekać ponad półtora roku. A w zamyśle wsparcie miało szybko doprowadzić do ugody. Zgodnie z prawem rzecznik jest bowiem zobowiązany do rozpatrzenia wniosku w ciągu 90 dni. – W konsekwencji brakuje efektywnej ochrony pasażera i realizacji jego prawa do rozpatrzenia sprawy w rozsądnym terminie – ocenia Agata Nowak, radca prawny, autorka bloga www.prawowpodrozy.pl. I dodaje, że mankamentem jest nie tylko przewlekłość postępowania, ale też dość niska jego skuteczność. W zeszłym roku tylko 35 proc. postępowań zakończyło się ugodą.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono