Reklama seriali HBO "Opowieść podręcznej" i „Westworld" promowała agresywne zachowania - uznała Komisja Etyki Reklamy

Promowanie kultury gwałtu i zachęcanie do aktów przemocy zarzucono reklamie dwóch seriali HBO w skardze do Komisji Etyki Reklamy. KER częściowo uwzględniła skargę.

Aktualizacja: 08.10.2018 05:33 Publikacja: 07.10.2018 18:58

Kadr z serialu "Opowieść podręcznej"

Kadr z serialu "Opowieść podręcznej"

Foto: materiały prasowe

Autorowi skargi nie podobała się internetowa reklama seriali  "Opowieść podręcznej" i "Westworld". Jak wskazał, pierwszy z seriali, ukazujący piekło gwałconych kobiet, reklamowany jest słowami «Polubiłeś człowieka w czerni i trochę byś nabroił?». Skarżący zauważył, że jest to nawiązanie do drugiego serialu emitowanego przez HBO - "Westworld", w którym człowiek w czerni gwałci kobiety. Jego zdaniem według twórców reklamy gwałt to tylko «nabrojenie». Twierdzi, że reklama nawołuje do przemocy, naśmiewa się z ofiar przemocy seksualnej.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Wolny piątek po Bożym Ciele? Nikłe szanse na realizację petycji
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w terminach wypłat emerytur w czerwcu 2025. Nowy harmonogram
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w zasadach przyznawania i wypłaty zasiłku pogrzebowego