Oczywiście nie oznacza to, że w lokalach tego typu jest najlepsze jedzenie. Niemniej jednak, wchodząc do nich, rzadziej niż w innych placówkach będziemy narażeni na otrzymanie nieświeżych produktów, zaniżenie ich gramatury czy zawyżenie ceny.
Tak przynajmniej wynika z opublikowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów raportu z kontroli przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową.
Wyniki nie napawają optymizmem. W prawie 80 proc. sprawdzonych lokali wykryto mniejsze lub większe nieprawidłowości. Najgorzej wypadły placówki w rejonach wypoczynku zimowego (jedynie do 11,5 proc. nie było uwag) i letniego (15 proc. bez zastrzeżeń). Najlepiej zaś zaprezentowały się sieciowe lokale fast food (do 35 proc. nie było zarzutów) i bary mleczne (34 proc. bez zastrzeżeń).
Najwięcej zastrzeżeń dotyczy nieprzestrzegania przepisów dotyczących uwidaczniania cen.
W co drugim lokalu brakowało takich informacji lub były one niepełne. Najgorzej było w górach. Aż 58 proc. sprawdzonych lokali nie przestrzegało tych obowiązków. Dla porównania, w 87 proc. barów mlecznych ceny były prezentowane prawidłowo.