Reklama
Rozwiń
Reklama

Wzrost ceny wycieczki: zgoda klienta nie może być dorozumiana

Klient musi odpowiedzieć biuru turystycznemu, czy akceptuje wzrost ceny wycieczki czy nie. Zgoda nie może być dorozumiana

Publikacja: 23.12.2011 07:31

Wzrost ceny wycieczki: zgoda klienta nie może być dorozumiana

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Tak uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ukarał on firmę Sun & Fun Holidays, która posługiwała się niekorzystnymi dla klientów wzorami umów.

Zarzutów pod jej adresem było kilka. Dotyczyły ogólnych warunków uczestnictwa w imprezach turystycznych, których ta firma jest organizatorem.

Znalazło się w nich m.in. postanowienie, że wzrost ceny upoważnia uczestnika do rezygnacji z imprezy pod warunkiem pisemnego powiadomienia firmy o tym fakcie nie później niż w ciągu trzech dni od otrzymania informacji o konieczności dopłaty. Uiszczenie dopłaty, a także niezłożenie oświadczenia o rezygnacji z imprezy oznaczało zgodę na proponowaną cenę.

UOKiK doszukał się w tym podobieństwa do postanowienia znajdującego się już w rejestrze klauzul niedozwolonych prowadzonym przez UOKiK.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że takie postanowienie narusza ustawę o usługach turystycznych. Stanowi ona, że jeżeli przed rozpoczęciem imprezy turystycznej organizator jest zmuszony, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki umowy, powinien niezwłocznie powiadomić o tym swojego klienta, a ten odpowiedzieć, czy się na taką zmianę zgadza czy nie. Przepisy wymagają więc aktywnego udziału konsumenta i nie przewidują odwołania się do jego milczącej zgody.

Reklama
Reklama

UOKiK nałożył na biuro turystyczne Sun & Fun kary wynoszące w sumie około 233 tys. zł

Zobacz » Prawo dla Ciebie » Konsumenci » Umowy » Umowy z biurami podróży

Prawo w Polsce
Zmowa przetargowa Budimexu. Wyrok może utrudnić walkę o kolejne kontrakty
Prawo karne
Zapadł wyrok w sprawie afery SKOK Wołomin. 14 lat więzienia za wypranie blisko 350 mln zł
Praca, Emerytury i renty
Planujesz przejść na emeryturę w 2026 roku? Ekspert ZUS wskazuje dwa najlepsze terminy
Ubezpieczenia i odszkodowania
Sąd Najwyższy: to, że kierowca zapłaci za wypadek, nie zwalnia ubezpieczyciela
Prawo karne
Radosław Baszuk: Jesteśmy przyzwyczajeni do szybkich aresztowań, ale to nie przypadek Ziobry
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama