Zawyżony rachunek czy konieczność zapłaty za usługę, której klient wcale nie chciał, to niektóre przypadki, jakie powodują konieczność reklamowania usług telekomunikacyjnych. Z tym, że o ile reklamacje można złożyć pisemnie, ustnie czy drogą elektroniczną, to odpowiedź o jej przyjęciu przez operatora musi być na piśmie. To się zmieni i na żądanie klienta, firma telekomunikacyjna taką informację wyśle na adres e-mailowy. Wynika to z projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.
Ułatwienie takie dla operatorów zaproponowało Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Resort ten wskazuje, że obecny obowiązek potwierdzania pisemnie przyjęcia reklamacji, jak i udzielania odpowiedzi na reklamację w takiej samej formie został wprowadzony z uwagi na ochronę interesów konsumentów jako słabszych uczestników rynku i z powodu słabszej dostępności technologii informacyjno-komunikacyjnych. Z tym, że dziś wzrasta ilość osób korzystających z Internetu i dlatego resort cyfryzacji postanowił urealnić zasady dotyczące potwierdzenia przyjęcia reklamacji przez operatorów. Z tym, że możliwość komunikacji z klientem drogą elektroniczną w takich sytuacjach będzie możliwe tylko na żądanie abonenta.
Dla konsumentów korzystna zmiana będzie to, że odpowiedź, jaką otrzyma w związku z reklamacją usługi, nie będzie anonimowa. Projektowana zmiana zakłada, że osoba upoważniona przez operatora do udzielenia odpowiedzi na reklamację ma się podpisywać z imienia i nazwiska. Taki pracownik musi też podać swoją funkcję w firmie. Dlatego nie będzie można w podpisie podpisać się jedynie jako dział reklamacji lub dział obsługi klienta.