Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.08.2016 22:49 Publikacja: 04.08.2016 20:49
Foto: AFP
Dzień przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej Robert Lewandowski był w każdym polskim domu, a olimpijczycy, nawet murowani kandydaci do złota, z woli sponsorów są na razie dość dyskretni. Może to się zmieni, gdy medale już zawisną na ich szyjach, i oby się zmieniło, bo dla wielu sportowców igrzyska to jedyna okazja, by przypomnieć o swoim istnieniu.
Piłkarze, koszykarze z NBA, tenisiści czy golfiści mają swój świat, dla nich wioska olimpijska jest egzotyczną atrakcją (coraz częściej zresztą z niej rezygnują, wynajmując pokoje w luksusowych hotelach), natomiast dla łuczników, kajakarzy czy strzelców uczestnictwo w igrzyskach to najważniejszy moment w sportowym życiu. Na co dzień mają ogromne kłopoty z pozyskaniem sponsorów, dlatego tak bezduszna jest polityka MKOl zakazująca tym, którzy za to nie zapłacili, wykorzystywania olimpijskiej symboliki podczas igrzysk. Coca-Cola i McDonald's mogą się reklamować do woli, bo wzbogacają olimpijski koncern o grube miliony, a np. piekarz z Pułtuska sponsorujący miejscowego zapaśnika nie może w trakcie igrzysk pokazać na wystawie jego zdjęcia w olimpijskim stroju. Trudno o większy cynizm.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Warszawa nie miała innego wyjścia. Decyzja MSZ tylko domyka temat. Sebastian Kęciek roli ambasadora na Węgrzech...
Stany Zjednoczone przestały być orędownikiem rządów prawa i globalizacji. Czy przestaną też bronić Europy?
„Na przykład lubię leżeć w łóżku i patrzeć bezmyślnie w sufit” – klasyka. A powiedział to nie kto inny jak Donal...
Szymon Hołownia stał się wygodnym chłopcem do bicia. Ale za kryzys, w jakim znalazł się dziś obóz rządzący, winę...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Po „Warszawce” (a właściwie dzięki portalom społecznościowym to już po całej Polsce) rozprzestrzenia się informa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas