Dotyczy to wszystkich przedsiębiorców zatrudniających powyżej pięciu osób, czyli zobowiązanych do elektronicznego przekazu dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS. Od 21 lipca 2008 r. mają oni obowiązek opatrywać wszystkie formularze bezpiecznym podpisem elektronicznym. Chodzi o zgłoszenia do ubezpieczeń, imienne raporty miesięczne, deklaracje rozliczeniowe i inne dokumenty niezbędne do prowadzenia kont płatników składek, jak również ich korekty. Wynika tak z ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (DzU nr 64, poz. 565). Od 21 lipca 2008 r. ZUS nie będzie już zatem udostępniał bezpłatnych certyfikatów, zapisywanych na dyskietce, służących do podpisywania przesyłek w programie Płatnik. Kilkaset tysięcy małych i średnich firm, zatrudniających co najmniej pięć osób, w ciągu najbliższych kilku tygodni musi wystąpić o wydanie bezpiecznego podpisu elektronicznego. Płatnicy odkładający taki zakup na ostatnią chwilę mogą nie uzyskać go na czas.
Przeczytaj cały artykuł w serwisie płatnym