Reklama

Badanie NASK „Nastolatki 3.0” - zagrożenia w internecie dla młodzieży

Młodzi łatwiej widzą w sieci przemoc słowną wobec znajomych niż wobec siebie – wynika z badania NASK „Nastolatki 3.0”.

Aktualizacja: 20.12.2016 18:43 Publikacja: 20.12.2016 17:46

Badanie NASK „Nastolatki 3.0” - zagrożenia w internecie dla młodzieży

Foto: www.sxc.hu

Ponad 90 % nastolatków korzysta z Internetu w domu, a jedna trzecia z nich pozostaje w sieci non stop, niezależnie od miejsca w którym przebywa. Internetu używają głównie do kontaktów ze znajomymi. Dlatego najczęściej wykorzystywanymi na usługami są serwisy społecznościowe oraz komunikatory, a także strony rozrywkowe – z filmami, muzyką i grami.

Niemal 80 % młodzieży szkolnej (średni wiek inicjacji internetowej to10 lat) korzysta z zasobów sieci przy odrabianiu lekcji, a 65% - do poszerzania wiedzy szkolnej. Niestety, jak zauważa prof. dr hab. Maciej Tanaś z NASK, młodzież rzadko korzysta ze specjalistycznych stron zawierających rzetelną i sprawdzoną informację. - W ocenie respondentów materiały przydatne do wykonania prac domowych zawiera taki serwis, na którym umieszczane są przez użytkowników gotowe rozwiązania najczęstszych zadań domowych – mówi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama