Debata „Rzeczpospolitej”: Innowacyjne rozwiązania w przemyśle farmaceutycznym

Produkcja leków generycznych może być także innowacyjna, pod warunkiem że zostaną zastosowane rozwiązania, które spowodują, że lek będzie tańszy i bardziej dostępny. Będzie służył pacjentowi.

Publikacja: 20.12.2021 21:00

Jaka jest specyfika polskiego przemysłu farmaceutycznego? Jak zastosować innowacyjne rozwiązania, gdy rynek opiera się na generykach? Jakie są koszty zmian na rynku farmaceutycznym i jak zapewnić bezpieczeństwo lekowe w Europie? Na te pytania starali się odpowiedzieć uczestnicy debaty „Definicja i znaczenie innowacji w polskim przemyśle farmaceutycznym”, która w ubiegły piątek odbyła się w „Rzeczpospolitej”.

– Specyfika polskiego przemysłu farmaceutycznego kształtowana jest historycznie. Cały XX w. to intensywny rozwój firm farmaceutycznych w Polsce. W latach 90. polski przemysł farmaceutyczny bardzo szybko i sprawnie stał się nowoczesny, dlatego właściwie od początku naszego wieku jesteśmy w czołówce europejskiej. To przemysł generyczny, czyli taki, który wytwarza leki nieoryginalne udostępniane szerokiej grupie pacjentów. Są produkowane następczo, po mniej więcej dziesięcioletnim okresie, kiedy na rynku jest tylko lek oryginalny. Udział leków generycznych to powyżej 80 proc. wszystkich leków stosowanych w Polsce – tłumaczyła prof. dr hab. Małgorzata Sznitowska, konsultant krajowy ds. farmacji przemysłowej.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Innowacje w medycynie
Agencja Badań Medycznych uruchomi pilotaż EHDS dla polskich naukowców
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy, lekarze i studenci medycyny z 77 krajów na konferencji MIRCIM 2025 w Krakowie
Patronat Rzeczpospolitej
MIRCIM 2025 – 10. edycja międzynarodowej konferencji medycznej w Krakowie
Patronat Rzeczpospolitej
I Kongres Technologii i Wyrobów Medycznych
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Innowacje w medycynie
Dr hab. Katarzyna Kolasa: „Teleporady to za mało, żeby scyfryzować ochronę zdrowia”