Reklama

Amazon niszczy miliony niesprzedanych rzeczy rocznie

Gigant e-handlu oddaje do utylizacji fabrycznie nowe, niesprzedane lub zwrócone przez klientów, przedmioty. Pracownicy anonimowo twierdzą, że mają wyznaczane liczby przedmiotów do „zniszczenia”.

Aktualizacja: 22.06.2021 06:20 Publikacja: 21.06.2021 18:32

Amazon niszczy miliony niesprzedanych rzeczy rocznie

Foto: Bloomberg

Amazon każdego dnia obraca milionami przedmiotów, które sprzedaje swoim klientom. Pewien odsetek rzeczy pozostaje jednak niesprzedany, a część wraca w formie zwrotów (często w nienaruszonym stanie). Dla koncernu rozwiązanie problemu nadmiaru przedmiotów, jak twierdzą dziennikarze ITV News po swoim śledztwie, wydaje się proste – niesprzedane czy zwrócone przedmioty należy zniszczyć.

Dziennikarzom ITV News udało się z ukrycia sfilmować, co Amazon robi w swoim magazynie w Dunfermline. Okazuje się, że do pudeł z napisem „do zniszczenia” trafiają telewizory, laptopy, drony, suszarki do włosów, wysokiej klasy słuchawki, książki, a nawet fabrycznie nowe maseczki ochronne. Te produkty nie zostały sprzedane lub zostały zwrócone. Zdaniem brytyjskiej telewizji większość z nich można byłoby przekazać organizacjom charytatywnym lub potrzebującym. Zamiast tego jednak są przekazywane do centrów recyklingu lub, co też ma się zdarzać – na wysypiska.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Żabka pokazuje wyniki. Co ciekawego widać między wierszami?
Handel
LPP kontra Hindenburg. Prokuratura: Tok postępowania torpedowany
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
USA i Japonia zawarły umowę w sprawie metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama